Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Õpetajate Lehes sel reedel: mis teeb lugemise õpilastele vastikuks?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Homses Õpetajate Lehes: 

Artikli foto
Foto: Õpetajate Leht

Eesti noored said mängukogemusi

Pärnus toimusid 26.–28. aprillini kutsekoolide Balti XXVI mängud, mida korraldavad kordamööda kõik Balti riigid. Traditsiooniks kujunenud mängud on ainulaadsed kogu Euroopas. Tänavu saavutasid eestlased kolm teist kohta ja jäid alla vastaste paremale kokkumängule.

Milliseid erialasid õpetatakse erivajadusega noortele ja kas nad leiavad tööd?

Üle-eestiline infomess HEVI tõi kokku haridusliku erivajadusega õppijad ja kutsekoolid. Õpetajatega vesteldes selgus, et piirkonniti ja erialati töölesaamise võimalus erineb. Lapsevanemad tõid välja, et õpetatavate erialade valik on äärmiselt piiratud ja kohati erialad dubleerivad üksteist. Ühtlasi tõdeti, et tööandja pole veel valmis vähenenud töövõimega inimesi tööle võtma.

Mis teeb lugemise õpilastele vastikuks?

Eesti lastevanemate liidu juhatuse liige Kristiine Vahtramäe selgitab, miks lapsed ja noored lugeda ei taha. «Kui lapsed ei taha lugeda, tuleks endale kõigepealt selgeks teha, miks me midagi õpetame ja kuidas eesmärgini jõuame,» rõhutab ta. «Lugemine peab pakkuma lastele rõõmu, arendama nende fantaasiat ja empaatiat.»

Kuidas kujuneb õpimotivatsioon?

«Õpimotivatsiooni võivad pärssida varasemalt omandatud valed õppevõtted: teadmatus, kuidas õppimine toimub, ning oskamatus õigesti õppida võib paljudele õppijatele anda vale sõnumi, et neil ei ole piisavalt võimeid ning nad ei ole küllalt targad,» selgitab Audentese e-gümnaasiumi juhataja Veera Novikova, kelle hinnangul on kõige olulisem õpimotivatsiooni toetaja õpetaja.

Kodutööd – kas eelmise sajandi igand?

Kodutööd on osa õppureid ja vanemaid kuulutanud eelmise sajandi igandiks. Samas arvavad paljud õpetajad, et kodutööde kaudu harjutame ja kinnistame õpitut ning arendame õpilastes kohusetunnet. Kuidas oleks mõistlik? «Huvitava kooli» parimate praktikate päeval jagasid koolid oma kogemusi, kuidas vähendada õpilaste kodust koormust ja muuta kodutööd kasulikumaks.

Andekus – kas erivajadus või varjatus?

Psühholoog-nõustaja ja koolitaja Toivo Niiberg kirjutab, et kaasasündinud andekus eeldab tööd, milleks ei ole valmis sageli vanemad ega meie pidevalt ühest kraavist teise manööverdav hariduspoliitika. Andekad lapsed on tema sõnul ühiskonnale eriline rikkus, mida ei tohi lasta raisku minna ja rikkuda.

Teatriime sündis kogudes, kogedes ja kogemata

Tartu Herbert Masingu koolis otsitakse koos välispartneritega üha uusi võimalusi erivajadustega laste arendamiseks mitteformaalse tegevuse kaudu. Kooli sünnipäevaks sai lavaküpseks muusikal «Reisile sinuga», kus astusid üheskoos publiku ette nii autismispektri kui ka aktiivsus- ja tähelepanuhäirega lapsed.

Märksõnad

Tagasi üles