Praegu oleme harjunud, et räägime üha enam uutest maitseelamustest, põnevatest roogadest ja toitumise tervislikkusest.

Meenutaksin, et neist mõtetest oli kantud ka suurejooneline rahvusvaheline Läänemere laevakokkade ja kelnerite võistlus «Mare Balticum Trophy», mille Estline korraldas 1997. aasta mais. Reislaeval Regina Baltica osalesid võistkonnad viiest laevafirmast, võidutsesid  Estline'i kokad ja kelnerid. Järgmine võistlus, «Mare Balticum Trophy 1998», jäi taas Estline'i korraldada ja toimus 7.–8. mail Regina Baltica pardal. Laevafirmade huvi uudse sündmuse vastu oli suur ja osalema kutsuti Viking Line, Silja Line, Tallink, Eckerö Linjen, Birka Line, Stena Line ja TT-line. Viimased kaks loobusid enne võistlust. Kahel päeval asusid võistlema kuue firma võistkonnad, igas neist oli kaks kokka, kaks teenindajat ja baarmen.

Kahele päevale jaotunud üritusel valmistasid kokad esimesel võistluspäeval, kui laev oli Stockholmis kai ääres, eelroogi. Samal ajal võtsid mõõtu baarmenid, kes segasid etteantud jookidest ja lisanditest kokku aperitiivi ja long drink'i.

Teisel võistluspäeval, juba Tallinna reisisadamas, võistlesid teenindajad teoorias ja etteantud, romantilisel teemal ja menüüga katsid laua kahele. Kokad valmistasid sel ajal sooja toitu. Võistlustoidud pidid olema sellised, et neid oleks võimalik serveerida nii kahele kui 500 inimesele. Kokkamisel võisteldi etteantud toidukorviga – eelroa põhikomponendiks oli valitud Läänemere lõhe, sooja toidu tarbeks terve kana ning suures valikus lisandeid. Iga tiim koostas ise oma menüü ning saatis selle retsepti juba varem korraldajatele.

Köögikohad ja tööajad võistkondadele loositi. Tiimil oli toidu valmistamiseks aega  poolteist tundi ja järjekorras presenteeriti neid žüriile intervalliga 15 minutit. Roogasid  valmistati kuni 14 portsjonit žüriile ja lisaks show-taldrik publikule ja pressile tutvumiseks.

Žüriid olid rahvusvahelised, sinna õnnestus kaasata Rootsi kokanduse tippe – auesimees oli Skandinaavia gastronoomialegend, audoktor Tore Wretman, kes laeval ka oma 82. sünnipäeva tähistas, põhižüriid juhtis Rootsi tunnustatud kokandusekspert Christer Lingström. Lisaks olid hindajate seas iga laevafirma peakokk ja mõni tuntud isik Eesti, Soome ja Rootsi kokanduseliidist.

Žürii esimehe Lingströmi sõnutsi oli võistluse eesmärk tõsta toiduvalmistamise taset laevadel ja leida uusi hea väljanägemisega maitsvaid roogasid, mida oleks kerge laevas valmistada ja serveerida. Žürii hindas kümnepallisüsteemis toidu maitseomadusi, väljanägemist, ökonoomsust, originaalsust, aga ka võistlejate tegemisi köögis.

Eestist žüriis olnud restorani Gloria omanik ja peakokk Dimitri Demjanov kiitis kogenud asjatundjana ürituse korraldust ja üldist taset ning arvas, et pakutud road olid väärt ka Tallinna restoranide menüüsid rikastama.

Publikut jagus võistlust jälgima kogu võistluse ajaks. Võistlustööde valmimist nägi show-saali kahelt suurelt ekraanilt. Kohal oli kuus telekanalit, võttegrupid Venemaalt ja Poolast ning hulga ajakirjanikke. Kööki lubati kokkade tööd jäädvustama jaokaupa vaid kaameramehi.

Auhinnatseremoonia toimus show-baaris enne laeva Tallinnast väljumist. Kui punktid oli kokku loetud, tunnistas kohtunikekogu kokkadest parimaks Eckerö Linjeni tiimi. Järgnesid Viking Line ja Silja Line. Teenindajatest olid parimad Eckerö Linjen, Tallink ja Birka Line.  Baarmenide võistluse võitis Silja Line, järgnesid Viking Line ja Estline. Üldvõitjaks ja rändauhinna, trofee, mille oli valmistanud kuulus Rootsi klaasikunstnik Bertil Vallien,  vääriliseks tunnistati Eckerö Linjeni võistkond, kes edestas Viking Line'i ja Silja Line'i tiimi. Kolm parimat võistkonda pälvisid rahalised preemiad.