Ajakirjandusmaastikul on alanud tektoonilised muudatused. Lagunemas on senine ärimudel ja seetõttu on muuhulgas ajakirjandus minetamas oma valvekoera funktsiooni, leiab meediaekspert Halliki Harro-Loit.
Tellijale
Halliki Harro-Loit: hääbuva valvekoera asendamine (4)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ajakirjanduse reklaamirahal põhinev vana ärimudel on katki. Meediaäri võib pingutada klikkide nimel, pigistada ajakirjanikke, aga raha jääb selle süsteemis üha vähemaks, sest reklaamiraha koguvad telekommunikatsiooni firmad, Google ja teised sotsiaalmeedia teenuseid pakkuvad globaalsed korporatsioonid. Sisu loomiseks püüavad meediaorganisatsioonid üha vähem kulutada ja üha enam sisuturundusega teenida. Uudiste tootmises valitseb küllastumine.