Sarkozy ja Facebooki skandaal on sama mündi kaks külge, mõlema juhtumi keskmes on võim, raha ja valijad, kirjutab kolumnist Ahto Lobjakas.
Tellijale
Ahto Lobjakas: playboy-poliitikute lõppvaatus (3)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nicolas Sarkozy ja Facebooki ümber vallandunud skandaalid võivad esmapilgul näida pärinevat erinevatest universumidest. Sarkozy sai 2007. aastal uurijate vältel toonaselt Liibüa isevalitsejalt Muammar Ghaddafilt 50 miljonit eurot kampaaniakulude katteks.
Vähem kui 10 aastat hiljem muudeti Facebook’i kaudu palju väiksemate summade eest digitaalselt meelt USA ja võimalik, et Suurbritannia valijatel, tulemuseks vastavalt Donald Trump ja Brexit. Erinevus näib põhimõttelisena, kuid pole seda.