Ja teisalt - uuringute, õigemini keskkonnamõjude hindamisega alustamine tähendaks planeeringumenetlusega edasiminekut, mida on edasistes etappides keeruline pidurdada.
Viis. Haisuvaba tselluloositehas on ebareaalne.
Kuigi tartlasi on üritatud uinutada ideega haisuvabast ülimoodsa tehnoloogiaga tehasest, kõnelevad faktid muud. Ka Äänekoski moodsa tehnoloogiaga tselluloositehas haiseb. Sellest on tehas ise oma kodulehel teada andnud.
Keskkonnaministri määrusega on määratud lõhnaaine esinemise häiringu tase. See on tase, mille puhul tulemused näitavad aasta lõikes vähemalt 15 protsenti aasta lõhnatundide ületamist ehk norm lubaks kavandatavale tehasele haisuhäiringuid 54,75 ööpäeval aastas, mis tähendaks keskmiselt 3,6 tundi päevas.
Kuus. Mure järsult suureneva liikluskoormuse pärast.
Kes tagab niigi ohtlikul ja ülekoormatud riigi tähtsaimal maanteel ning teistel Tartu ümbruse teedel liiklusohutuse ja teede korrashoiu siis, kui igapäevaselt lisandub veel sadu metsaveosõidukeid?
Arendaja sõnul on plaanitud 2/3 kogu toormest kohale tuua maanteetransporti kasutades. See tähendab, et ühes ööpäevas suundub sadu täislastis rekasid tehasesse ning sõidab hiljem sealt tühjalt välja.
Olukorras, kus riik ei ole senimaani valmis olnud välja arendama täies pikkuses neljarajalist Tallinn-Tartu maanteed, on igati õigustatud küsimus – kes tagab niigi ohtlikul ja ülekoormatud riigi tähtsaimal maanteel ning teistel Tartu ümbruse teedel liiklusohutuse ja teede korrashoiu siis, kui igapäevaselt lisandub veel sadu metsaveosõidukeid?
Seitse. Eriplaneering ei arvesta linna arenguplaanidega.
Riik on valinud puidurafineerimistehase kavandamiseks eriplaneeringu vormi. See ei ole kuidagi põhjendatud, kuna jääb arusaamatuks, milles seisneb suur riiklik huvi tehase rajamisel Emajõe äärde.