ProgeTiigri käpajäljed
Viis aastat on ProgeTiigrile väga tegusad olnud. 2014 kuni 2017 on ProgeTiigri programmist vahendite soetamiseks toetust saanud 446 õppeasutust, neist paljud mitmel aastal. Need vahendid on olnud nii lasteaedades ülipopulaarsed mesimumme meenutavad haridusrobotid Bee-Botid, mis aitavad programmeerimises esimesi samme teha, kui juba põhjalikemaid teadmisi eeldavad LEGO Mindstorms EV3 robootikakomplektid, Raspberry Pi miniarvutid, Arduino arendusplaadid või 3D-printerid.
Valminud on ProgeTiigri veebipõhine kogumik õppematerjalide, juhendite ning õpistsenaariumitega, mida iga õpetaja saab oma ainetunnis rakendada. Kuna endiselt on puudu süsteemsetest digitaalsetest õppematerjalidest, siis on sel aastal valmimas digiõpikud I ja II kooliastmele. Tähelepanu on pööratud ka õpetajate tehnoloogilise kirjaoskuse suurendamisele, ProgeTiigri koolitustel on osalenud üle 4100 õpetaja.
Õpilaskonkursid on ProgeTiigri lahutamatu osa. Sel aastal on plaanis võimalikult suurt hulka lapsi ja noori haarav üritus, kus nad saavad enda tehnoloogiateadmisi proovile panna omaenda lasteaias või koolis. Ei pea ju alati pealinna kokku tulema, et võistlusülesandeid lahendada.
Aga kas saaks ka ilma tehnoloogiahariduseta hakkama?
Muidugi võib küsida, et kui õppeasutus tehnoloogiaharidusest ei huvitu, aga muidu saab kenasti hakkama ja õpilased-õpetajad-lapsevanemad on rahul, mis sellest info- ja kommunikatsioonitehnoloogiast siis sinna suruda. Aga ka sellise kooli õpilased peavad ühel hetkel jätkama õpinguid kõrgkoolis või astuma töömaailma. Kui nad nüüd põrkuvad kokku sellega, et ei saa tehnoloogiaga hakkama, siis võib see oluliselt noorte tulevikku mõjutada. Isegi kui üldhariduskoolis antakse hea haridus ja tundub, et tehnoloogia pole üldse vajalik, siis mõeldes, mis ühiskonnas me elame ja kasvame, on see midagi, mille peame enda omaks tegema. Muidu on tehnika meist üle, mitte meie tehnikast. Digioskused kõige üldisemalt aitavad toime tulla igapäevaelus.
Minu käest on küsitud, kui kaua ProgeTiiger kestab? Kas aastaks 2020 on digi- ja tehnoloogiaoskustega meie koolides kõik nii hästi, et toetavat programmi pole vajagi?
Tehnoloogia areneb kogu aeg – tulevad uued seadmed ja vahendid ning õpetajad vajavad uusi materjale ja koolitusi. Meil on hea positsioon tehnoloogiahariduse andmise toetamisel Eestis, on olemas vajalikud kogemused ja toimiv õpetajate võrgustik. See ei tohiks kaduda. Kokkuvõttes tegutseme ju ühe eesmärgi nimel – et lapsed oleksid head probleemilahendajad, et neil oleks teadmine, kuidas asjad töötavad, et tarbijatest saaks loojad.