Selliselt kirjutataks panga loomiseks kulunud miljonid eurod sisuliselt korstnasse, kuna panga tegevusloa saamiseks koostatud dokumentidega poleks enam midagi teha. Samuti tuleks kogu senine tööjõukulu maha kanda, kuna inimesed on aastaid teinud tühja tööd.
Veel enam, praeguses olukorras, kus linnavalitsus on end oma plaaniga sisuliselt nurka mänginud, on väga suur tõenäosus maksta Coop Pank ASi väikeosaluse eest põhjendamatult kõrget hinda. Seda põhjusel, et peale Coop Pank ASi puuduvad ilmselt teised mõeldavad alternatiivid, milles osalust omandada. See aga mängib trumbid kätte praegusele Coop Pank ASi väikeaktsionärile, kelle juurde ostusooviga on mindud.
Võimalik on esitada uus taotlus
Kui abilinnapea Riisalu räägib alustatu lõpuni viimisest, siis on ainuvõimalik variant Finantsinspektsiooni otsuse vaidlustamine või uue taotluse esitamine. Kõik kulud dokumentide loomiseks ja äriplaani koostamiseks on varasemalt juba tehtud, mistõttu on vaja ainult edasi liikuda. Samuti on Tallinna linna juhtametnikud muutunud, mistõttu on ära langenud Finantsinspektsiooni etteheited Edgar Savisaare ja Kalev Kallo süüdistusaktide mitteesitamise kohta. Mäletatavasti jättis Finantsinspektsioon Eesti Ühistupanga tegevusloa taotluse eelmisel aastal läbi vaatamata, kuna ei saanud piisavalt hinnata Tallinna linna nõuetele vastavust panga ühe asutajana. Kuna olukord on praeguseks muutunud, oleks võimalik esitada uus taotlus ning Finantsinspektsioon peaks kõigi eelduste kohaselt lõpuks jõudma ka sisulise menetluseni.
Tulundusühistu puhul on kõige kõrgemaks organiks liikmete üldkoosolek. See tähendab, et Eesti Ühistupanga tulevikku ei otsusta Tallinna linn ühe liikmena, vaid 162 liiget, kelle iga hääl kaalub täpselt sama palju. Praeguses etapis asja poolelijätmine ja ühistu ümberformeerimine oleks juba tehtud kulutuste tõttu majanduslikult ebaratsionaalne ning tähendaks üheselt ebaõnnestumise tunnistamist.