Lisaõpe koolis
Et kõik õpilased saaksid vajalikud koolitükid siiski selgeks ning tunnis läbitud teemad kinnistatud, on mõistlik kaaluda koolipäeva pikendamist õpiabitundide võrra. Tänu sellele oleks õpilasel võimalik saada tuge mitmelt õpetajalt. Kuna õpetajatel on erinevad õpetamismeetodid, võib olla just abiõpetaja see, kelle juhendamisel koolitükid paremini selgeks saavad.
Seejuures tuleb aga mõelda, kuidas ehitada koolipäev üles nii, et see klapiks huvitegevusega ning ei tekiks olukorda, kus keegi koolis igavleb.
Olen kuulnud kriitikat, et vähendades koduste tööde mahtu, võtame lastelt selle vähesegi vastutuse, mis neil praegu on. Esiteks ei kao kodused tööd täielikult kunagi ära ning teist tüüpi ülesanded isegi suurendavad õpilase vastutustunnet.
Kui anda igale õpilasele ülesanne teha kodus uurimus oma sugupuu kohta, ei ole eriti tõenäoline, et õpilased seda üksteise pealt maha teevad. Teiseks, palju on neid lapsevanemaid, kes lapsega õppimise asemel löövad käega ja ütlevad neile vastuse ette või teevad töö suuresti valmis. Kuna õpetajal selle üle kontrolli ei ole, võib jääda vaid kahtlus, et õpilane ei olegi koolitükki selgeks saanud, kuid võimalust teda järele aidata on samuti keeruline leida.
Esiteks ei kao kodused tööd täielikult kunagi ära ning teist tüüpi ülesanded isegi suurendavad õpilase vastutustunnet.
Seevastu olukorras, kus õpilane läbib neid koolitükke õpetajaga, on õpetajal kontrollimoment veendumaks, et õpilane on saanud teema selgeks, ja samas on õppimine õpilase enda teha.
Kodutööde ja koolipäeva ülesehituse ja sisu suurema mõtestamisega saame luua lastele paremad tingimused. Väheolulised ei ole selle juures ka koolikottide raskus ning kodused tingimused õppeks.
Eestis on kahjuks palju lapsi, kelle püüdlusi ei toetata või kelle pere ka parima tahtmise korral ei suuda tagada talle head õpikeskkonda. Nende noorte inimeste jaoks on oluline võimalus veeta aega ja õppida just koolikeskkonnas, õpetajate toetusel.