Suurehitiste puhul kompensatsiooniks pakutavad lisanduvad töökohad üldsust ei kõneta, sest töökätest on Eestis puudus. Küll aga tekitavad rahvale muret tööjõu immigratsiooniplaanid. Kui vaadata ühe põlvkonna jagu ettepoole, siis võib tõepoolest paista, et võõrtööjõud leevendab mingil määral pensionikassa puudujääke. Pilku veel kaugemale küünitades jõuame aga ajani, mil külalistööjõud jõuab pensioniikka, ja siis muutub probleem hoopis teravaks. Selle väite tõestuseks piisab, kui vaadata praeguse Eesti rahvastiku vanusestruktuuri: pensionile hakkab jääma suur osa neid noori, kes tulid Eestisse nn olümpiarajatisi püstitama, seetõttu on see vanuserühm ebaproportsionaalselt arvukas ja suhteliselt suur on nende seas ka võõrsil sündinute osakaal.
Olukordi, kus kõrgemal tasemel tehtud otsus polnud kooskõlas rahva tarkuse või terve mõistusega, tekkis ka haldusreformi käigus, mis kokkuvõttes oli vaieldamatult vajalik. Tartlasena pole mulle selge, miks on minu praeguse korrektse postiaadressi esimesed read: Tartumaa, Tartu linn, Tartu linn asustusüksusena… Kui tõepoolest oli tarvis Tartu linnaga ühendada külad, mille rahvas end linnarahvaks ei pea, siis võinuks seda liitmoodustist nimetada näiteks Tartu piirkonnaks, mitte Tartu linnaks, ja jätta linna nime linnale ilma seda asustusüksusega täiendamata. Matemaatikuna häirib mind info liiasus aadressides: kolm korda kordub nimetus Tartu, kuigi seda saaks lihtsalt vältida. Tartu linn asub ju üksnes Tartu maakonnas ja piirkonnas, seega on piisav kirjutada ümbrikule «Tartu», nagu seda on tehtud aastasadu.