Üldine õiguskuulekus ja hoiakud on paranenud
Rahulikum liikluspilt ise parandab liiklejate käitumist. Liiklusrikkumised ei kao kuhugi, kuid neid näeb oluliselt vähem kui näiteks 10 või 20 aastat tagasi. Sellel põhjusel paistavad ka rikkumised paremini silma. Vähenenud on kiiruseületamised ning joobes juhtimine. Väga suur langus ongi just joobes juhtide põhjustatud liiklusõnnetuste, neis vigastada saanud ja hukkunute osas. Inimesed ei kiitle oma õiguserikkumistega, vaid häbenevad neid. Roolijoodik ei bravuuritse enam oma tegudega. Üks reljeefsemaid näiteid on Peeter Oja juhtum, kes iseloomustab oma kahetsuse ning eneseirooniga just seda ühiskonnas toimunud muutust.
Politsei tegelik järelevalve on vähenenud
See tähendab, et politseinikud on vähem tunde tänavatel, kuid efektiivsus ning politseinike vähesuse kompenseerimine muude meetmetega on liiklusjärelevalve mõju hoidnud sarnasel tasemel varasemaga. Kiiruskaamerad, politsei tehniline võimekus selekteerida liikluses huvipakkuvaid sõidukeid välja, järelevalve suunamine tegelikesse ohukohtadesse ja konkreetsetele rikkumise tüüpidele on tegelikult loonud fooni, kus õiguskuulekas liikleja ei taju enam järelevalvet. Avastatud õiguserikkumiste üldarv on küll väiksem, kuid suhtarvuna (st avastatud rikkumised vs avastamata rikkumised) on avastamine paranenud.
Eesti karistused on võrreldes inimeste sissetulekutega väga karmid, mistõttu meil peaaegu puudub suhtumine, et karistus on nii tühine, et see mind ei huvita. Kuna korruptsioon liiklusjärelevalves peaaegu puudub (see ei kao täielikult kunagi), siis on karistus vahelejäämise korral vältimatu. Üks suurimaid hirme liiklusrikkujate jaoks on juhtimisõiguse kaotamine, mida ei väldi ka suure rahakoti või tutvustega. Kui siia lisada veel hüsteeriline retoorika karistuste karmistamise teemal, siis kokkuvõttes püüab inimene vältida kokkupuudet politseiga.