Sellest aurukatlast ma tahangi rääkida, kuid mitte tähendamissõnana, vaid täiesti otseselt sellestsamast aurukatlast. Filmis kasutatud masin ei läinud mitte taevasse, vaid tagasi Heino Prosti põllutöömasinate muuseumi kogusse, kus ma teda nädala alguses oma silmaga nägin. Aga tähendamissõnaks võib ta veel uuesti muutuda nii kaudses kui ka otseses tähenduses, sest Mats Traadi teos kujutab Eesti külaelu muutumist 1914–1957, kuid vahepeal on elu kirjutanud uusi peatükke ning kirjutab neid veelgi.
Nii nagu filmis viidi Ilmatsalu külas kahasse ostetud aurumasin, mille osanikud olid olnud ka Heino vanemad, 1953. aastal slepis linttraktori taga utiili. Ta ei suutnud päästa seda masinat, ent sellel Eesti külaelu kõige mustemal ajal õnnestus tal saada ametlik luba hakata päästma meie põllumajanduse pärandvara, mida maaelu nõukoguliku industrialiseerimise käigus massiliselt hävitati.
Nõnda oli võimalik, et nägin Moskva olümpiamängude aastal seitsmeaastase poisikesena, kuidas Elva lähedal väljal töötas aurukatel ning Thermaeniuse kollane rehepeksumasin, täpselt nii nagu seitse aastat hiljem valminud filmi esimeses osas. Alates muuseumi asutamisest on Heino Prost teinud oma tehnikaga 168 väljasõitu ning kokku on tema koju kogunenud üle 400 ühiku mitmesugust vanatehnikat. Heino koduõu ja varjualused on kõikvõimalikku nasvärki täis nagu Noa laev.
Järgmise aasta mais saab Heino Prost 85-aastaseks ning kahjuks ei käi tema jõud enam kõigest üle. Kuus aastat tagasi, erakordselt lumerohkel talvel varises kokku suurem osa 400-ruutmeetrisest küünist, kus ta hoidis rehepeksumasinaid. Ka ei ole tal võimekust, et kirjutada PRIA-projekte Euroopa Liidu toetusraha saamiseks, ehkki tema muuseum oleks seda väärt, kuna tegemist on unikaalse kollektsiooniga.