Eesti soolise võrdõiguslikkuse seaduse ja karistusseadustiku järgi on seksuaalne ahistamine diskrimineerimise ja füüsilise ahistamise korral ka väärtegu. Ahistamiseks muutub selline sõnaline, mittesõnaline või füüsiline käitumine, mis vastab korraga kolmele tingimusele: see on ahistatule soovimatu (seda peab ahistatu ka väljendama või peab olema muul viisil selge, et teatud käitumine on ahistatule häiriv ja tema tahte vastane), see on seksuaalse olemusega ja selle eesmärk või tegelik toime on inimese väärikuse alandamine ning see loob häiriva, ähvardava, vaenuliku, halvustava, alandava või solvava õhkkonna. Jättes siinkohal kõrvale palju vängema raskusastmega ilmsed kuriteod, nagu alaealise, puudega inimese või abitus olukorras inimese ärakasutamise, siis oleks korraga vaja nii selgemalt sõnastatud moraalset kompassi kui ka kohtupraktikat. Moraalse kompassi ehk ühiskondliku kokkuleppe küsimus on näiteks, et kui kolleegi kinno kutsumisele vastatakse eitusega, siis kas võib uuesti üritada. Kui alluv ei ütle midagi tema õlale patsutamise ja embamise kohta, kas siis võib olla kindel, et suhtlusviis on õige? Meie kultuuriruumis tundub vastus olevat jaatav. Kui see vastus on jaatav, kas siis tuleks haridussüsteemi kaudu julgustada ka neid tüdrukuid oma arvamust selgelt väljendama, kellel kodus on seda julgustust väheks jäänud? Need, keda ahistatud pole, on olnud tänulikud söakusele igale mölakale kohe koht kätte näidata.
Kui õigusest saab pseudoõigus
Nii Ameerikas kui ka Eestis lubab seadus seksuaalse ahistamise ohvrile moraalse kahju eest diskrimineerimise tõttu rahalist hüvitist. Seda saab välja mõista nii kohus kui ka töövaidluskomisjon. Viimase otsust võib kohtus vaidlustada. Lõppkokkuvõttes mõistab demokraatlikus riigis õigust ikka kohus.