5. Tasuta lasteaiateenus kolme ja enama lapsega perele. Laste arvust tulenevad soodustused on omavalitsuseti väga erinevad. Mõnedes on kolme ja enama lapsega pered lasteaiatasust vabastatud. Lasterikkust soosiv regulatsioon peaks olema üleriigiline ja ühtne.
6. Ühtne perepileti regulatsioon. Sageli müüakse perepileti nime all pääsmeid, kus pere hulka loetakse vaid kaks last. Ülejäänutele tuleb osta täiendavad piletid. Niisugune lähenemine ei väärtusta lasterikkust, vaid kinnistab kahe lapsega peremudelit.
7. Sotsiaalmaksu pensionikindlustuse osa suuruse diferentseerimine lähtuvalt laste arvust. Kuna pensioni tagamiseks on vaja eelkõige tulevasi maksumaksjaid, tuleks vanemate tööd laste kasvatamisel lugeda mitterahaliseks sissemakseks pensionikindlustusse. Proportsionaalselt laste arvuga tuleks vähendada rahalist panust (vähemalt kolme lapse puhul täielik maksuvabastus). Algset maksumäära tuleb tõsta ja muuta see töövõtja maksuks. Tekkiva maksukoormuse vahe võrra on lastega pered olnud seni topelt koormatud, sest panustavad nii rahaliselt kui mitterahaliselt.
Mõned võimalused muudatuste rahastamiseks.
1. Solidaarne perekindlustusmaks. Maksu makstakse tulult. Maksumäära suurus valitakse nii, et see kataks uute perepoliitika meetmete kulud.
2. Laste arvust sõltuv perekindlustusmaks. Baasmäär, kui lapsed puuduvad, vähendatud määrad ühe ja kahe lapse kasvatamisel. Kolme ja enama lapse vanemad on maksust vabastatud.
3. Laste arvust sõltuv perekindlustusmaks koos kogumisfunktsiooniga. Sarnane eelnevaga, aga maksu kogutakse isikustatult. Laste sündimisel saab kogunenud rahast osa välja võtta, kolmanda lapse puhul kogu summa. Kasutamata jäänud summad lähevad perekindlustusfondi lasterikkust toetavate meetmete rahastamiseks.
4. Kohustusliku kogumispensioni kaotamine. Vabatahtlikuks kogumiseks jääb kolmas sammas. Senise kohustusliku kogumispensioni makse sihtotstarvet muudetakse ja suunatakse lasterikkust toetavatesse meetmetesse.
5. Riik võtab laenu või müüb võlakirju, et investeerida perepoliitika lasterikkuse meetmetesse. Kasvav maksumaksjate arv ja maksutulu katavad laenu ja intresside tagasimaksed.
Sündide arvu kasv eeldab igal juhul senisest oluliselt julgemaid otsuseid. Kahe aasta pärast on tulemas riigikogu valimised. See on piisav aeg, et lasterikkuse toetamiseks vajalikud muudatused põhjalikult läbi kaaluda ja valimiste päevakorda võtta. Taastet tagava sündimuseta jääb eesmärgiks seatud majandusedu saavutamata. Kahanev Eesti ei ole kestlik ei rahvuslikus ega ka majanduslikus mõttes.