Ja kuidas peaks suhtuma selle artikli kirjutamise ajal tulnud rindeteadetesse riigikogu rahanduskomisjonist, mis väljenduvad ühes pressist nopitud pealkirjas ja ühes alapealkirjas: «Värske muudatus järgmise aasta maksusüsteemis puudutab 55 000 väikse sissetulekuga pensionäri. Vaja on laiaulatuslikku selgitustööd, kuna muudatuste sisu võib olla raskesti mõistetav.»
Tere, talv! Milline on järgmine kinnitus, et kõik läheb paremaks, aga see võib olla raskesti mõistetav?
Peaministripartei kolm kannapööret
Vaatame vahepeal, kas millegagi võib esimese valitsemisaasta puhul ka rahul olla. Euroopa Liidu eesistujamaana on siiani tuldud toime pisut paremini, kui võis karta. Rahvusvaheline areen on alati kui õhuke jää, aga läbi pole vajutud. Esimese hetke abitus, mida mõne ministri puhul oli märgata, ei hakanud liigselt korduma.
Kokkuvõttes – ei midagi vapustavalt säravat, ei midagi katastroofilist. Aga – NB! –eesistumise masinavärk ehitati üles juba aastate eest ning selle jõuallikas ja kõik kolvid-kepsud-hoovad on vilunud, koolitatud ametnike armee käes.
Jüri Ratas ja Jevgeni Ossinovski kordavad kirglikult, et kui tekib kahtlusi, tuleb mõni plaan üle vaadata, asja arutada, kurssi muuta. Põhimõte on ju õige. On siis tegu riiklike kommunikatsioonihäiretega, kui probleemide loomuliku lauale toomise asemel tekib muljeid valitsuse sisemisest segadusest?
Aga kursimuutuste puhul tulevad meelde ka need asjad, mis mõjuvad lihtsalt halvasti. Keskerakonna puhul peab meenutama kolme suuremat maamärki, mille puhul oli neil ammu põhimõtteline selgus: kobarseadused on kurjast, presidenti tuleks otse valida ja Rail Baltic praegusel kujul ei kõlba. Valitsusparteina on nende kolme põhimõtte puhul toimunud täispööre, vastupidine seisukoht läks libedalt kõrist alla.