Ühesõnaga, sa võtad oma 20 000 eurot, lähed esimesse ettejuhtuvasse poodi ja ostad selle eest täiesti suvalise auto, mille puhul mitte miski ei loe? Ei mark, võimsus, sõidumugavus, värv, disain, mitte miski?
Annaks jumal mulle ja minu ettevõtetele rohkem selliseid kliente. Tuleb inimene uksest sisse, lööb raha lauale, haarab suvalise asja, lahkub tagasi vaatamata ning pärast räägib igal pool, et ta on väga rahul, sest teda üldse see kõik ei huvitagi.
Aga tõsiselt rääkides, kas Eestis ongi kümneid ja kümneid tuhandeid inimesi, kes on ostnud oma isikliku 15 000 või 20 000 euro eest iseloomutu ja väärtusetu ratastel plastmasskasti ja on selle üle veel õnnelikud ka? Kui hoolimatult veel annab rahaga ümber käia?
Tegelikult on see muidugi poos. Isegi kui inimesed lähevad poodi 30-euroseid pükse ostma, on nad valmis mitu kaubanduskeskust läbi uhama ja tundide kaupa peegli ees keerutama, et need oleksid just need õiged. Väga raske on uskuda, et autot ostetakse kuidagi teistmoodi. Või telefoni.
Apple’i uus iPhone X on nüüd Eestis olemas, hind algab 1179 eurost ja juba ma näen vingus nägusid, kes siiralt ei saa aru, kuidas saab üldse keegi nii loll olla ja ühe lihtlabase telefoni eest niisuguse arutu summa välja käia. «Telefon on ju tarbeese,» ahastavad nad. «Mis teil ometi arus on, 100 euro eest saab väga hea telefoni.»