Ning üleüldse, mis sõltumatusest saab ikka rääkida, kui Tallinn, Riia ja Vilnius kuuluvad NATO ja Euroopa Liidu ridadesse (lk 26).
Euroopa ja Venemaa ühtsus
Balti riikide majandusmudel on suhteliselt stabiiline ja selle stabiilsuse allikaks on rahalised suhted Euroopaga ning sõltuvus kaubandusest Venemaaga (lk 15). Tõsi küll, seoses mitmete kriisidega ja muuhulgas Brexitiga Euroopa võimekus oma piiririike toetada väheneb ning käesolev kirjatükk viitab, et ainus mõistlik alternatiiv oleks pöörduda Venemaa poole (lk 18). Paraku on Balti riigid võtnud kursi suhete hävitamisele Venemaaga ning see on võtnud pöördumatu iseloomu (lk 20).
Euroopa enda majandusliku ja poliitilise integratsiooni mudel on end ammendanud (lk 40). Euroopa (NB! mitte Euroopa Liit) ja Venemaa võiks moodustada ühtse terviku, üksteise huvisid austava majandusliku organismi. Venemaa ja Euroopa juhtivate majandusjõudude majandused täiendavad ideaalselt üksteist ... kuid Balti riigid on asunud selle terviklikkuse hävitajate etteotsa!
Euroopas kaotavad sanktsioonidest absoluutskaalal enim Saksamaa ja Poola, kuid suhtarvudes oma majandusse Leedu, Läti ja Eesti (lk 11).
Ohtrad vastuolud
Suurimaks vastuoluks on hinnang Balti riikide enda rollile. Mõnes tekstijupis on nad «sanktsioonide initsiaatorid ja nende karmistamise suurimad toetajad» (lk7, lk 45) või koguni «de facto algatajad» (lk 43). Samas kokkuvõtvas, ilmselt teise autori sõnastatud osas öeldakse, et sanktsioonid polnud Balti riikide «toodang», kõigi oma ambitsioonide juures pole neil riikidel pole neil sellist mõju (lk 59).