Jah, aga kui vaos see tunne siis hoitud on? Praegu kipub ikka asi sinnapoole, et tõstes sallimatuse kui loomulikkuse lipukirjaks, jääbki tagaplaanile sallivus. Kahtlemata on igas kultuuris mingi osa sallimatust, seda ei saa eitada, kuid samamoodi on igas kultuuris ka mingi osa sallivust. Iga kultuur reguleerib sallimatuse ja sallivuse vahekorda omal kombel, kuid defineerida kultuuri üksnes sallimatuse kaudu on väär.
Veelgi vääram on eeldada, et kultuur oleks justkui täiesti peenhäälestatud mehhanism, mis sallib üksnes õigeid ega salli valesid nähtusi. Oleks asjad siis tõesti nii lihtsad. Eestis kipub olema ka nii, et kuskil on grupp kodanikke, kes teavad täpselt, mida tohib sallida ja mida mitte. Enamasti küll mitte.
Nii olemegi jõudnud olukorda, kus vanad eetilised kategooriad, nagu «õige» ja «vale» või «hea» ja «kuri», pole enam olulised. Näiteks kui te kedagi sõimate või lausa lööte, võite ennast kaitsta sellega, et tegelikult seisate te eesti kultuuri eest ja igasugust ohvri- ja solvumiskultuuri pole meile vaja importida.
Teisel pool aga on inimesed, kes ütlevad ette, mida te peate ütlema, missuguseid sõnu kasutama ja põhimõtteliselt ka juba seda, mida peaksite sööma ja jooma. Vahepealne ühisosa aga järjest aheneb ning üha enam leiate te end emmast-kummast kaevikust. Kui hea see kõik on eesti kultuurile tervikuna või kas kaitset vajavad inimesed on ka reaalselt kaitstud, on muidugi iseküsimus.