Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Andrew Chadwick: Trump lõikas kasu uue meedia ärimudelist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Briti politoloog ja kommunikatsiooniuurija Andrew Chadwick esines eelmisel nädalal peaettekandega internetiuurijate rahvusvahelisel aastakonverentsil Tartu Ülikoolis.
Briti politoloog ja kommunikatsiooniuurija Andrew Chadwick esines eelmisel nädalal peaettekandega internetiuurijate rahvusvahelisel aastakonverentsil Tartu Ülikoolis. Foto: Margus Ansu

Peagi möödub aasta sellest, mil pealtnäha süsteemitu Donald Trump šokeeris kogu maailma, võites Ameerika presidendivalimised. Kuid Trumpi valimiskampaaniat uurinud briti politoloog ja kommunikatsiooniuurija Andrew Chadwick kinnitab, et tegelikult teadis Trumpi meeskond väga täpselt, mida, kuidas ja miks ta teeb. Tänu sellele Trump võitiski.

Kui otsida peategelast selles, et Donald Trumpist sai vastu ootusi Ameerika president, tasub vaadata Facebooki poole. Nagu väidab inglise uurija Andrew Chadwick, kes lahkab Trumpi erakordset tõusu oma raamatus «Hübriidmeedia süsteem. Poliitika ja võim», nägi kurikuulsa kinnisvaraärimehe kampaaniameeskond läbi, et just Facebook on platvorm, mille abil jõuda oma täpselt timmitud sõnumitega õigete valijateni.

«Probleem on selles, et kampaania toimib sotsiaalmeedias varjatult,» ütles Chadwick intervjuus AK-le. «Praegu peame lihtsalt lootma, et Facebook sunnib kampaaniameeskonda eetiliselt tegutsema ja suudab mõjutuskatsetele vastu seista, ehkki on tõendeid, et Vene luureteenistustega seotud inimesed on ostnud reklaami Facebookis ja Twitteris.»

Tagasi üles