Kui otsida peategelast selles, et Donald Trumpist sai vastu ootusi Ameerika president, tasub vaadata Facebooki poole. Nagu väidab inglise uurija Andrew Chadwick, kes lahkab Trumpi erakordset tõusu oma raamatus «Hübriidmeedia süsteem. Poliitika ja võim», nägi kurikuulsa kinnisvaraärimehe kampaaniameeskond läbi, et just Facebook on platvorm, mille abil jõuda oma täpselt timmitud sõnumitega õigete valijateni.
«Probleem on selles, et kampaania toimib sotsiaalmeedias varjatult,» ütles Chadwick intervjuus AK-le. «Praegu peame lihtsalt lootma, et Facebook sunnib kampaaniameeskonda eetiliselt tegutsema ja suudab mõjutuskatsetele vastu seista, ehkki on tõendeid, et Vene luureteenistustega seotud inimesed on ostnud reklaami Facebookis ja Twitteris.»