Faktoranalüüs näitas, et põhjused esinesid kahes grupis. Esimesse gruppi koondusid traditsiooniliste soorollide ja pereväärtuste kaitse ning islami leviku takistamise toime ning teise moraalinormide ja kiriklike kombetalituste säilimise tagamine. Olulisemateks peeti esimese grupi põhjuseid. Sel moel teemade gruppideks jagunemisest võib järeldada, et mingi osa eestlaste jaoks kerkis kristlus päevakorda just viimaste ühiskondlike väitluste käigus. On tekkinud nõudmine kristluse järele eriti konservatiivsete väärtuste ja hoiakute toetamiseks.
Kuidas määratlevad need, kes soovivad Euroopa kultuuri püsimist eelkõige kristlikuna, iseennast religiooni suhtes? Kes nad on? Muidugi on nad kristlased. Ent mitte ainult. Üle poole vaimsetest, kuid mitte religioossetest (67 protsenti), üle poole religioosselt otsijatest (59 protsenti), niisamuti üle poole ateistidest (57 protsenti), religiooni suhtes ükskõiksetest (52 protsenti) ja maausulistest (60 protsenti) arvavad sedasama.
Nagu näha, võib ühelt poolt tähele panna ootust, et kristlus oleks ühiskondlikul tasandil olemas, kuid teiselt poolt pole see seni aidanud kasvatada kristlaste arvu ega huvi kristluse sisu vastu. Seega ei tule mõista soovi, et kristlus püsiks, esmajoones mitte nostalgiana, vaid pigem nõudmisena ühiskondlikult kasuliku avaliku teenuse järele. Keegi peab seda osutama. Kes?
Intervjuudest ilmnes, et eelkõige kirik ja kristlased ning riik, Euroopa Liit ja kool. Küsitlus andis veidi teistsuguse pildi. Kolmandik ei osanud vastata (32 protsenti neist mittekristlastest eestlastest, kes soovisid, et Euroopa kultuur jääks eelkõige kristlikuks), kolmandik arvas, et rahvas (38 protsenti), 15 protsenti, et riik või Euroopa Liit ning 11 protsenti, et kirik ja kristlased.