Valimisprogramme analüüsides (loe kokkuvõtvat analüüsi siit) jäävad keskkonna-alaste võtmesõnadena kõlama linnaliiklus, eriti ühistransport ja kergliiklus ning rohealad. Teadagi on erakondadel vaja meeldida kõigile, nii jalakäijatele, ühistranspordi kasutajatele kui ka autoga liiklejatele. See aga toob valimislubadustesse juba eos ilmselged vastuolud.
Nii võivad peituda konflikt valimislubadustes, mis ühelt poolt tähtsustavad küll rohelasid, kuid teisalt näevad ette sõiduteede ja ristmike rekonstrueerimist või parklate ja parkimismajade ehitust. Käib pidev tasakaalu otsimine arengu ja keskkonna hoidmise vahel. Praktika on aga näidanud, et kaotaja pooleks kipub jääma keskkond, sest enamasti toimuvad igasugu arendused just rohealade arvelt nagu on näha ka Haabersti ristmiku ja Reidi tee ehitamise puhul.
Leige suhtumine kliimamuutusse
Sel nädalal Helsingis peetud Nordic Business Forumil oli üks läbivamaks teemaks kliimamuutus, mille mõju ja millega kohandumise olulisust rõhutasid ka ärimaailma tipud, sealhulgas Richard Branson.
Samas valimislubadusi analüüsides näeme, et viited kliimamuutusele ja sellega kohanemise vajadusele puuduvad sealt täielikult. Regulaarselt kogetud üleujutused Tallinnas (Ülemiste ja Rocca al Mare kaubanduskeskus) ei ole poliitikute tähelepanuvälja jõudnud kui kliimamuutusega paratamatult kaasaskäivad nähud, millega tegelemiseks on vaja konkreetseid samme.
Samuti näiteks linnade rohealade küsimuses, millele valimislubadustes palju keskendutatkse, nähakse pigem rekreatsiooni arendamise võimalusi - parkide korrastamist, pinkide lisamist, rattateede ehitamist ja sportimisvõimaluste loomist. Seejuures on jäänud tähelepanuta, et rohealad pakuvad linnakeskkonnale olulisi lisaväärtusi nagu näiteks õhusaaste, paduvihmavee ja kuumalainete leevendamine, mis on olulised kliimamuutusega kohanemise seisukohast ja mida annaks omakorda arendada ja võimendada.