Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Hannes Luts: parem ühendus lennujaamaga – kas tõesti? (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hispaanias toodetud tramm CAF Urbos.
Hispaanias toodetud tramm CAF Urbos. Foto: TLT

Tallinna lennujaam sai lõpuks ometi trammiühenduse, kuid probleeme see ei lahenda, leiab transpordiekspert Hannes Luts.

Hiljuti suurte kiiduavaldustega avatud Tallinna lennujaama trammiühendusel on nüüdseks olnud juba enam kui kuu aega näidata, mida ta suudab. Olen ka ise liini korduvalt kasutanud ning paraku jääb arusaamatuks, mille üle siin kiidelda on. Tegemist pidi olema ühendusega, mis lennujaama kesklinnaga senisest märksa paremini ühendaks. Tõsi, liiklussageduse poolest on lennujaamal nüüd tõepoolest esimest korda ajaloos tõsiseltvõetav ühistranspordiühendus.

Märksa mannetum on aga pilt trammi sõiduaega ning graafikuspüsimist vaadates. Lennujaama sõites kulub trammil Tartu maantee lugematute fooride taga seistes nii palju aega, et isegi liiklusgraafiku kohaselt kulub sellel Hobujaama peatusest sihtpunkti jõudmiseks 6–7 minutit rohkem kui juba varem toiminud paralleelsel bussiliinil nr 2.

Vähe sellest, trammid hilinevad sel liinil sageli 3–4 minutit. Võiks ju eeldada, et uue ühenduse loomisel analüüsitakse ka tervikpilti, et trammiliin tõepoolest parema ühenduse looks. Selle asemel on oktoobrist lihtsalt graafikusse veel umbes minuti jagu sõiduaega juurde planeeritud.

Ometi oli Tartu maantee fooride probleem juba 2006. aastal teada, mil rekonstrueeritud Tartu maantee avati. Juba sellest ajast saati põhjustavad tiguaeglased trammid linlastele mõttetut aja- ja närvikulu. Linnavalitsus on istunud üle kümne aasta käed rüpes ning püüdnud probleemi lahendamise asemel leida põhjuseid, miks mitte midagi teha ei saa. Ühistranspordi eelisarendamine peaks kajastuma ka tegudes, mitte vaid sisutühjades loosungites.

Kas saabub kord aeg, mil mõni kandideerivatest erakondadest lubab sellele korralagedusele Tartu maanteel ükskord lõpu teha?

Tagasi üles