Olin täna, õpetajate päeva hommikul murelik.
Tallinnas ja selle ümbruses napib õpetajaid ning ega pilt terves Eestis eriti parem pole. On puudu kindlate ainete ja valdkondade õpetajaid, on puudu noori ja mehi. Nii lihtne see mu mure ongi. Ammu teada asi, mis ei ületa enam uudiskünnistki.
Ei, eile «Aktuaalses Kaameras» ikkagi räägiti sellest ja Postimees puudutas tänases päevaintervjuus seda teemat samuti. Aga kas julgeme tulevikku vaadata? Meil tekib varsti, – või hiljemalt 10 aasta pärast, mil juba tänased pensioniealised õpetajad lihtsalt ei jaksa või ei soovi enam koolitempos rutata – korralik õpetajate puudus.
Ja mina unistan kvalifikatsiooniga professionaalsest õpetajast, kel on oskust, tahtmist, julgust ja kindlust selgitada õpilasele, lapsevanemale, koolijuhile ja haridusametnikule, miks järjepidevus ja õppimist toetav keskkond, huvitavad õppematerjalid, liikumine, silmast silma suhtlemine, ühiselt parimate lahendusteni jõudmine ja teistega arvestamine – kui tuua meelevaldselt siia vaid üksikud paljudest teemadest – on olulised arengut (nii lapse, kooli kui ka ühiskonna) toetavad elemendid.
Kas tõesti on rumal unistada, et bussi juhib keegi, kel on vastava kategooria sõiduload; et arstiks ei ole lihtsalt heatahtlik inimene, kes soovib aidata? Kas unistada, et meie lastel on koolis õpetajad, kes teavad, mida nad teevad ja veelgi enam, inimesed, kes soovivad meie lapsi õpetada – kas sedasi mõelda on rumal?
Põhjendamatu? Alusetu? Oodata, et meie tulevast põlvkonda inspireerivad õppimise fännid, avastuste meistrid? Loota, et lisaks headele tulemustele rahvusvahelistes testides kool on meeldiv ja mõnus ja vahva ja põnev koht nii lapsele kui vanemale