Playboy asutajat Hugh Hefnerit võib Maksim Gorkist eeskuju võttes nimetada «seksuaalrevolutsiooni tormilinnuks». Kuulus väljaanne hakkas ilmuma 1953. aasta lõpul, mil Hefner oli 27-aastane.
Sealjuures oleks esimene number – seesama, mille kaanel oli nooruke Marilyn Monroe – väga kergesti võinud jääda viimaseks: avanumber anti välja raha eest, mis oli mitmelt poolt kokku laenatud (muu hulgas Hughʼ enda emalt), teiseks-kolmandaks numbriks polnud varus aga sentigi. Asutajate üllatuseks ja rõõmuks müüdi kõik 50 000 eksemplari kiiresti läbi ning nad mõistsid, et on otse kümnesse tabanud!
Üldiselt ei erinenud Playboy sisu poolest kuigi palju toonastest teistest Ameerika meesteajakirjadest, olgu tegu Esquire’iga, milles Hefner ise oli eelnevalt töötanud, või GQga: ikka proosa ja intervjuu, sport, mood, autod.
Põhimõtteliselt uus oli ainult üks asi: tuntav seksuaalne-erootiline kallak, mis esijoones ilmnes pikantsetes fotodes ja karikatuurides. Ent juba sellest piisas uue, võimsa, skandaalse, väljakutsuva suundumuse tekitamiseks.
Hefner ise kirjeldas olukorda järgmiselt: «Ma ei olnud sugugi mässaja ega hävitaja. Minu idee peitus selles, et teha meestele normaalset kättesaadavat ajakirja – aga et seal oleks ka seks sees! Ja selgus, et see idee on täiesti revolutsiooniline!»
Jah, aeg ise oli murdeline. Pole imeks panna, et sealsamas Ameerikas just samal ajal, 50ndate keskel, lõi ereda leegiga põlema teinegi šokeeriv ilming, nimelt rock’n’roll. Sõjajärgne heaolu ja majandusbuum tõukasid ameeriklasi, eriti noori, otsima uut elulaadi, uusi kultuuri ja tarbimise vorme, mis oleksid vabamad, millel ei ripuks taagana küljes traditsioonilised eelarvamused. «Mustvalge» rock’n’roll ründas rassibarjääre ja kujundas puhtalt noortele suunatud muusika- ja moeturu, Playboy samal ajal enesegi teadmata torpedeeris küllap Ameerika (hiljem juba aga kogu kristliku maailma) psüühika kõige varjatumat nurgakest – religioosseid dogmasid.