Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar
Saada vihje

Postimees 1924. aastal: elektrirongiga saab Pääskülla!

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Esimene elektrirong Nõmme jaamas 1924. aastal.
Esimene elektrirong Nõmme jaamas 1924. aastal. Foto: Repro

Raudtee ülem hra O. Reinok andis eile ajalehtede esitajatele seletusi täna avatava Tallinna-Pääsküla elektri raudtee kohta.

Kõige pealt tähendas raudtee ülem, et elektri raudtee välistellimised anti ära mais 1923. a. ja sisetellimised sadama tehastele natukene hiljem. Vagunite ümbertegemine vanadest vagunitest algas märtsikuul s. a. Elektri raudtee kogupikkus on 11,5 klm. ja sellel liinil on peatused Järvel, Nõmmel ja Pääskülas. Jõu saab raudtee Ellamaa elektrijaamast. Ellamaa elektrijaam annab 2000 h. j., sellest tarvitab raudtee 1200 h. j. Tallinnas oleva alajaama kaudu vormeeritakse elektri jõud umbes 12000 voldiliseks, alaliseks pingeks. Reservi ja tõugete jaoks on alajaamas veel puhver patarei. Vask sõidujuhe on 80 mm, ja seisab raudteeroopast 6 meetri kõrgusel. Elektri raudtee rong seisab koos ühest mootor- ja kolmest lisavagunist. Rongi raskus on 150 tonni; maksimaal kiirus 50 klm. tunnis. Mootorvagunis on sada istekohta. Mootorvagunil on neli 70 h. j. mootorit. Rongid valgustatakse elektriga. Elektri raudtee eelarve seati kokku 34 milj. peale, läks aga maksma 36 milj. mk., mis on tingitud rahakursi langemisest.

Olgu tähendatud, et see elektriraudtee on Balti riikides esimene sellesarnane. 20.09.1924

Tagasi üles