Esiteks ei tohi pidada Põhja-Korea juhti Kim Jong-uni idioodiks, kes ei tea, mida teeb. Teab väga hästi ja tegutseb ohtlikult kaalutletult. Tegemist on ühe ettearvamatuma riigijuhiga maailmas ja ettearvamatust ei suuda välja mängida rumal inimene.
Kuid tuleb üritada aru saada, mis on ajendanud Kim Jong-uni olukorda veelgi enam destabiliseerima ja mis on andnud talle selleks julgust. Põhja-Korea ei teeks selliseid samme, kui tal poleks seljatagust. Seljatagust, kes avalikult hurjutab ja mõistab hukka raketi- ja tuumakatsetused, kuid vaikselt siiski patsutab õlale ja kutsub üles jätkama vaid «dialoogi».
See seljatagust pakkuv riik peab olema aga ise huvitatud kogu fookuse koondumisest Korea poolsaarele, et juhtida tähelepanu enda geopoliitilistelt ja sõjalistel sammudelt eemale. Kui veel pole aru saadud, keda pean silmas, siis ilmselgelt Venemaad.
Venemaa on ÜRO Julgeolekunõukogu alaline liige, kes on korduvalt vetostanud rahvusvahelise organi tööd. Sama teeks ta kahtlemata ka Põhja-Korea puhul, kui lauale tuleks variant sõjalistest vastusammudest Kim Jong-Uni vastu.
Seega on Venemaa tõenäoliselt lubanud Põhja-Koreale ÜRO Julgeolekunõukogus nende huvide kaitsmist, samal ajal pestes oma käsi puhtaks, mõistes «karmilt hukka» raketi- ja tuumakatsetused ning kutsudes üles rahulikkusele.
Teiseks on Põhja-Korea teine seljatagune Hiina, kes omakorda koopereerub tihedalt Venemaaga. Näiteks ühiste mereväeõppuste raames Läänemerel, mis mitte polnud nii väga otsene sõjalise jõu näitame, vaid tähenduslik stiilis «Vaadake, meie töötame koos ja kahekesi oleme tugevamad kui Ameerika Ühendriigid». Mis oli aga tähenduslik Hiina osalemise puhul Läänemerel, olid nende laevad. Laevad, mis olid varustatud välise vaatluse põhjal peaasjalikult luureseadmetega. Hiina on aga suurimaid tagatisi sellele, et Põhja-Korea ei satu kunagi totaalsesse majandusblokaadi.