Surve oskustele on mitmekülgne. Ühelt poolt muudab tehnoloogia areng ja sellega kaasnev automatiseerimine teatud oskused ebaoluliseks. Paljud töökohad või tööülesanded, eriti rutiinsed, asendatakse automatiseerimise käigus masinatega. OECD hinnangul on OECD riikides keskmiselt üheksa protsenti, Eestis kuus protsenti töökohtadest automatiseeritavad. Digiteerimine muudab tööülesandeid olulisel määral ligikaudu neljandikul töötajatest. Samal ajal loob tehnoloogia uusi töökohti ja vajaduse uute oskuste järele. Loodavad töökohad nõuavad varasemast rohkem oskusi, hõlmates reeglina ka digioskusi. Euroopa Komisjoni hinnangul nõuab Euroopas lähitulevikus ligi 90 protsenti töökohtadest mingil tasemel digioskusi.
Kohanemine töötamise uue reaalsusega, sealhulgas töösuhete lühenemise, töötingimuste muutumise, töötamisvormide mitmekesistumise, organisatsiooni- ja töökultuuri muutustega, eeldab omakorda töötegija uusi oskusi. Töötamine uut tüüpi, näiteks globaalses ettevõtetes, nagu ka iseseiseva töö tegemine, nõuab senisest enam enesejuhtimisoskust, sotsiaalset intelligentsust, meeskonnatöö, sealhulgas virtuaalse koostöö oskust, loovust ja kohanemisvõimet ning oskust eri valdkondi seostada.
Nõudlus uute oskuste ja nende täiendamise võimaluste järele paneb tõsiselt proovile nii poliitikakujundajad, tööandjad kui ka töötegijad. Sage küsimus on – kuidas peaks koolisüsteem inimesi tulevikutööks ette valmistama, arvestades seejuures, et hinnanguliselt 65 protsenti praegustest koolilastest töötab tulevikus töökohtadel, mida veel olemas ei ole. Maailma majandusfoorumi hinnangul peavad 21. sajandi koolihariduse keskmes olema kriitiline mõtlemine, keerukate probleemide lahendamine, loovus, koostöö teistega, emotsionaalne intelligentsus, kognitiivne paindlikkus ja otsustusvõime. Kõige tähtsam on, et õpilased saaksid koolist kaasa enesetunnetuse, loova energia ja tahte ennast arendada, mis suunaks neid elu jooksul pidevalt juurde õppima, ning loomulikult e-oskused.