Põhjaväila puuduvaks, idapoolseks lõiguks on kõnealune Reidi tee, mis peale transiitse autoliikluse möödajuhtimise Narva maanteelt Kadriorus ja linnakeskusest oleks ühtlasi nõuetekohaseks juurdepääsuks Vanasadamale, mille kaudu suundub Euroopa Liidu TEN-T teedevõrgu maantee E20 (Tallinna-Narva mnt) ja E67 ehk Via Baltica raskeliiklus Stockholmi ning Helsingisse ja vice versa. Kõiki rekasid pole võimalik Muuga sadama kaudu ümber suunata, kuigi hiljuti avalikustatud kavatsus tänasest rekade arvust neljandiku väljaviimseks Tallinnast on linnale vaieldamatult positiivne.
Tallinna üldplaneeringus on veel teine keskusest möödaviik – Lõunaväil
Erinevalt koordineeritud valgusfooridega Põhjaväilast on Lõunaväil kavandatud linna kiirteena, millel ristumised on lahendatud eritasandilistena. Seni on Lõunaväila realiseerimise suurimaks saavutuseks Ülemiste liikluskompleksi käikuandmine, mis hõlmas raudteede alla rajatud tunnelit (üldplaneeringus – Filtri raudteeviadukt), eritasandilist liiklussõlme Peterburi tee ja Tartu maantee ristumisel ning raudteeviadukti, millele suunati autoliiklus Veerenni raudteeülesõidukohalt.
Kuna K-Projekt ASi soovitatud Lõunaväila kirdelõigu leidlik lahendus ehk Laagna tee ühendus Ülemiste liikluskompleksiga (vaata positsiooni 2 üldplaneeringu joonisel) jäeti hilisemaks realiseerimiseks, suundub Laagna teelt saabunud autoliiklus seni valdavalt mööda Gonsiori tänavat linnakeskusesse, kuigi keskuse suhtes transiitne autoliiklus kasutab osaliselt ka hilisemaks realiseerimiseks jäänud Lõunaväila kirdelõigu alternatiivmarsruuti: Laagna tee - J. Kunderi tänav - K. Türnpu tänav - Odra tänav - Filtri tee – hargnemine Järvevana teele või Tehnika tänavale.
Kokkuvõtteks peab allakirjutanu Tallinnas kõige olulisemaks transpordisüsteemi arendamise meetmeks auto igapäevasele kasutamisele alternatiivina konkurentsivõimelise ühistranspordisüsteemi loomist, mis hõlmaks Tallinna koos naaberomavalitsustega, kuna olemuselt on need muutunud pealinna «uuteks magalateks».
Kuid selle lahenduse väljatöötamine ja etapiviisiline elluviimine võtab aastakümneid, enne kui täiustatud transpordisüsteem hakkab igapäevaliikumistel armsaks saanud autolembust alternatiivina murendama.
Allakirjutanu nõustub, et Mihkel Annuse lootus Tallinna rattastrateegia koostamisele järgnevale jalgrattateede võrgu tõhustamisele on õige suund, kuid loota, et näiteks Viimsi elanikud hakkavad ka talvekuudel massiliselt jalgrattaga Tallinnas käima, on vist liiga optimistlik.
Seepärast viigem kõigepealt ellu kahe väila kontseptsioon, mis on eelduseks linnakeskuse muutmisel inimsõbralikumaks juba lähiaastatel. Mis puutub projekteeritud Reidi tee aluse maa juhtotstarvet, siis planeerimisseaduse paragrahv 75 Üldplaneeringu ülesanded lõigu 4 järgi on see määratud linna üldplaneeringuga ja antud juhul on see transpordimaa.