Ometi ootab maailma kergejõustikku esmaspäeval ränk pohmell ja kriis. Kümme aastat kestnud pidu saab läbi, sest täna teeb Usain Bolt 4x100 meetri teatejooksus oma karjääri viimase stardi. Imemees on alates 2008. aasta Pekingi olümpiast, kui ta võitis kuldmedalid 100, 200 ja 4x100 meetri jooksus, olnud pidevalt spordialade kuninganna vaieldamatu reklaamnägu. Temast jääva tühimiku täitmine on kergejõustiku jaoks võimatu ülesanne.
Homme lõpule jõudva MMi jooksul on visatud õhku lõuna-aafriklasest veerandmaileri Wayde Van Niekerki nimi. Et äkki suudab tema asuda Bolti asemele ja saada Härra Kergejõustikuks? Või miks mitte Saksamaa odaviskaja Johannes Vetter, kes ähvardab täna õhtul maailmarekordi purustada? Lootusetud juhtumid mõlemad. Neil mõlemal mehel ja ka kõigil teistel tippkergejõustiklastel on üks ühine, Bolti rolli enda kanda võtmist välistav häda. Nad on sportlased. Bolt ei ole. Bolt on artist.
Publik ei oodanud tema 10–20 sekundit kestvaid etteasteid mitte sel põhjusel, et näha maailma kõige kiireimat meest jooksmas. Maailmarekordeid on püstitatud varemgi ja neid sünnib ka tulevikus. Sportlase või võistkonna mainet ei kujunda resultaat, vaid tulemuse suhe publikuga. Muidu oleksid kõik maailmameistrid ja olümpiavõitjad võrdselt kuulsad, mis aga pole ju tõsi. Erilised eristuvad. Bolt naelutas sajad miljonid inimesed teleka ette – mitte sellega, et ta võitis, vaid sellega, kuidas ta võitis.
Sundimatu olek, mis vastandus kardinaalselt tavapärasele tippsportlasele, kelle jaoks on võitmine elu ja surma küsimus, mõjus võluvalt. Bolt oli alati favoriit, aga mitte kunagi sellest vähimalgi määral häiritud või pinges. Ta ei keskendunud võistluseks ümbritsevat välja lülitades ja omasse mulli sisenedes, vaid vastupidi – publik ja kaamera käivitasid ta. Artist Bolt ei pidanud publiku meele lahutamiseks tegema midagi muud, kui olema tema ise. Ta ei teinud pulli, vaid oli Bolt. Sellest piisas.