Reidi tee avab rannaala
Inimestel võib olla tekkinud väärarusaam, et Reidi tee kujutaks endast vaid suurt magistraali. See pole kaugeltki nii, sest sõiduteed on Reidi tee puhul vaid kolmandik, kuid sellega kaasneb ilus rannaala, kergliiklusteed, rannapromenaad ja tulevikus ka parkide arendamine.
Kavandatava projektiga tuleks juurde oluliselt vaba aja veetmise võimalusi ning linnaruum saaks ka Ingliranna ja Russalka pargi juures hubaseks ja mõnusaks keskkonnaks. Siiani ei ole ma kuulnud ka ühegi rohelise suust (kes võitlevad projekti vastu), et praegu oleks see rajoon meeletult kena ja hubane.
Praegu näeme endise tivoliala juures hiiglaslikku asfalteeritud ja ilmetut «platsi», kus kinnisvaraarendajad soovivad merele võimalikult lähedale tulla. Uskuge mind, niiviisi küll seal hubast linnaruumi ei saavuta. Samuti luuakse Reidi tee väljaehitamisega eeldused seni kasutuseta sadama- ja tööstusalade arenguks.
Reidi tee kohta tehtud uuringud
Aktivistid rõhuvad, et tuleb kuulata oma ala spetsialiste ja kaasata eksperte. Reidi tee puhul on projekti koostamisse kaasatud Eesti ühed parimad projekteerijad ja sellisel kujul tee ehituseks on andnud loa nii riikliku kui ka Tallinna keskkonnaameti spetsialistid. Keda me veel peaks usaldama?
Aktivistid osutavad, et Reidi teele pole tehtud keskkonnamõjude hindamist. Rõhutan, et Reidi tee projektis on arvestatud paljude uuringutega (geoloogia, dendroloogia, maastikuanalüüs, liikluskoormuse jaotumine, jääkreostus, müra ja õhusaaste), arvesse on võetud varasemaid keskkonnamõjude hindamisi (kolm tükki).