Euroopa poliitikud kardavad, et võlakoorma leevendamist võimaldades õõnestavad nad valitsevate erakondade usaldusväärsust, see aga võiks süstida toetust äärmuslikele liikumistele.
Kahtlemata ongi võlaleevendus keerukas küsimus, mis hõlmab paljusid aususe ja stiimulitega seotud probleeme. Ometi võib vahetevahel juhtuda, et võlaleevendusest keeldumine toob veel enam kahju. Euroopa ametiisikud teavad sama hästi kui IMF, et Kreeka on juba pikka aega sellises seisundis, mis on muutnud riigi eurotsoonis omamoodi eestkostealuseks. See muidugi ei soodusta lahenduse leidmist, aga Euroopa ei suuda kuidagi kindlale otsusele jõuda.
Jätkub «lükka edasi ja teeskle»
Et Euroopa ja IMF on eri meelt, on Kreeka jäänud ilma lisarahast, mida oleks hädasti vaja koduste maksuvõlgade õiendamiseks ja üsna suure välisvõla tagasimakse tasumiseks juulis. Ja kuigi Euroopa majandus tervikuna on viimasel ajal tõusuteel, on Kreeka majanduskasv ometi aeglustunud. Niisuguse ummiku lahendamiseks ongi IMF kompromisslahendusele jõudnud, elustades uuesti kombe kiita rahastusprogramm heaks «põhimõtteliselt».
Põhimõtteline heakskiit annab märku, et valuutafond on üldjoontes rahul riigi majanduspoliitika sihiseadega. See võib avada muud rahavood (antud juhul Euroopast). Ent samal ajal hoidub IMF tegelikust laenuandmisest, piirdudes lihtsalt teiste laenude heakskiitmisega ja oodates ise üldiselt soodsamaid finantsilisi tingimusi (antud juhul Kreeka võlakoorma sobivat leevendamist).
See on lühema aja peale mõeldud kompromiss, mis võtab arvesse Euroopa poliitilist kalendrit ja poliitilisi piiranguid, aitab Kreekal vältida juba sel suvel pankrotti minekut ja turvab IMFi ressursse. Sellega nihutatakse rahastamise koorem eelkõige Euroopa õlule, kuhu see ju õigupoolest peakski kuuluma. Õieti annab see isegi märku teatavast üksmeelest, ehkki on selge, et olulised erimeelsused ei ole kuhugi kadunud.