Repliik: lõpuks on ikkagi tarbija nahk turul

Vootele Päi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vootele Päi.
Vootele Päi. Foto: PEETER LANGOVITS/PM/SCANPIX

Juba ligi aasta on räägitud majandussurutisest ja kinnisvarakrahhist, kuid mida aeg edasi, seda enam näeme, kuidas see ka tavainimesele hakkab mõjuma.


Eks muidugi on meeldiv parastada amatöör-kinnisvaraärimehi, kellel nüüd vesi ahjus (loe: Hummeril paak tühi), kuid paraku võib ka siin juhtuda see, et lõpptulemusena kannab kahjud hoopis süütu tarbija. Kui firmal lõpevad ressursid inimesele maja ehitamiseks, siis võib ta välja kuulutada pankroti. Sellisel juhul jääbki inimesele poolik maja.

Täna ei ole enam midagi ka pooliku majaga peale hakata. Pangad enam inimesi oma jutule ei võta ning ilma, kasvõi väikse, laenuta, on raske midagi ehitada. Tänases turusituatsioonis on kindlasti arukas suuremate väljaminekute puhul süveneda ostetava toote pakkuja tausta ning teha kindlaks ta usaldusväärsus. Kindlasti on veel palju selliseid firmasid, kes peagi üritavad vaid udujuttu ajades end veepeal hoida.

Või siis hullem versioon - võetakse inimeselt lihtsalt raha, pannakse uksed kinni - kuulutatakse välja pankrot. Võib-olla ei tasu alati uskuda odavamat hinda. Jah, firmamärk maksab, kuid paraku suudab vaid tuntud nimi pakkuda sulle kindlalt kvaliteetset tulemust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles