Millist tehnoloogiat kasutada? Kas Hyperloop või rongid? Võimalused on õhus. Olles arutanud ka Hyperloobi esindajatega, tean, et oma tehnoloogia eelistena tuuakse kiirust ning tunneli väiksemat maksumust. Kui pakkumised laual, saab hinnata, kes milleks võimeline on.
Hiljuti tuli uudis, et Lõuna- Korea tegi lepingu Hyperloopiga. Saamas oskusteavet, et nelja aastaga ehitada ise 330 kilomeetrit tunnelit. Mille läbimisaeg on 30 minutit. See annab Hyperoop tehnoloogiast ka kohe veenva ülevaate.
Kes maksab? Kui projekt on koos, on raha leitav. Euroopa Liit oleks huvitatud ühendusest, mis annab RailBalticule uue mõõtme, jätkates Soome põhjasuunas. Soome investor ja ettevõtja Peter Vesterbacka, kes enamikule teada hittmängu Angry Birdsi järgi, ütleb, et temal on ettekujutus olemas nii rahastajate kui ehitajate osas, laske ainult tegutsema asuda. Laenude tagasimakse 35-40 aastat oleks võrreldav Öresundi ja Femern Belt projektidega.
Järgmine Tallinna linnapea peab olema tegutseja, kes realiseerib Suure Idee
Majandus- ja taristuministrina käivitasin ning saime eelarvesse vaba Eesti ajaloo suurima taristuehitusprojekti. Tallinn – Tartu maantee saab Mäoni neljarealiseks. Ehitus algab sel aastal. Maksumusega ligi 170 miljonit eurot. Eesti suurim taristuehitus, kuid tunnel on ehituselt kui ka mõjult mõõtmatult suurem ülesanne. Maksumus on 9-13 miljardit, tasuvusaeg ligi 40 aastat.
Võimalus ja võit on suurem, nagu vajadus ette planeerida. Laskumata detailidesse, kuid eelmise majandus-ja taristuministrina, kelle ajal said rahastuse nii Haabersti ja Russalka ristmik kui ka Gonsioni laiendus, vaatan arenguid murega. Tallinna juhtkonna võimekus läbi mõelda, kuulata tagasisidet ja planeerida suuri läbimurdeid ei ole just kuulus. Vastupidi, üks mure teise otsa.