Apple’iga ongi lihtsalt selline lugu. See on ka lihtsasti seletatav: nende tooted hõljuvad palju rohkem kusagil kunsti ja tehnoloogia piirimail kui mõne konkureeriva mõistliku firma omad. Aga no mis sa teed inimesega, kes vaatab Kadri Mälgu ehet ja seletab, et tal on kodus hoopis haamer, kus on palju rohkem metalli palju väiksema hinna eest.
Selle kõigega käib aga tehnoloogiaajakirjanikul sisuliselt kaasas kohustus kaks korda aastas avalikkusele seletada, mida Apple oma suurel pressikonverentsil näitas ja kas see oli murranguline ja huvitav. Esmaspäeval oli jälle üks selline.
Üldiselt võib selle konverentsi jagada kaheks: asjad, mida ei näidatud, ja asjad, mida näidati.
Esimesse kategooriasse läheb tehisintellekt ning Apple’i kaotusseis konkurentidele, nagu Google ja Amazon. Eriti Google. Nende tehisintellekt on Apple’i omast peajagu üle ning vastupidi paljude inimeste ootustele ei näidanud Apple esmaspäeval avalikkusele midagi sellist, mis seda olukorda muudaks.
Teise kategooriasse läheb aga iPad ning Apple’i tuim järjekindlus aastast aastasse korrutada: iPad on arvutite tulevik, iPad on arvutite tulevik. Vahepeal tundus, et asjad juba liiguvadki selles suunas, aga siis tuli seisak, iPadide müük on aasta otsa järjest kahanenud.
Nüüd tegid nad uue suure katse. Sügisel ilmuvas uues operatsioonisüsteemis iOS 11 ongi kõige rohkem tähelepanu pööratud just sellele, et iPadist teha veel rohkem tööriist. Avatud programmide vahel on lihtsam liikuda, iPadis on mitmesuguste äppidega dokk nagu «päris» arvutis ja nii edasi.