Postimees avaldab Allikmaa kirja täismahus:
Kohe saab Eesti Raadio ja Eesti Televisiooni õigusjärglane kümme aastat vanaks. Ühes sellega lõpeb minu ametiaeg juhatuse esimehena ja tööjärje võtab üle Erik Roose. Soovin talle kindlat meelt ja tugevat tervist! See on amet, kus uusi sõpru ei ole lihtne leida, vanu sõpru on kerge kaotada ja vaenlasi tekib nagu seeni pärast vihma.
Kümne aastaga on tundmatust tähekombinatsioonist «ERR» saanud kõigile tuttav, usaldusväärne, professionaalne ja ühiskonnale oluline institutsioon, mille kanalitega ollakse rahul. 76 protsenti eestimaalastest hindab ERRi tegevust usaldusväärseks ja miljon eestimaalast on ERRiga iga nädal moel või teisel kontaktis. Need on mõõdetud faktid.
Eelneva põhjal saab öelda, et ERRi suurim väljateenitud tulu on inimeste usaldus meie programmide ja saadete suhtes. Ehk tegelikult on see ennekõike usaldus toimetajate, saatejuhtide, produtsentide, režissööride ja veel paljude teiste inimeste igapäevase töö suhtes, kes neid saateid teevad.
Paradoksaalsel moel on ka ERRi missioon kõige üldisemas mõttes seotud usaldusega. Seda nii täna kui ka viie aasta pärast: meil tuleb kaasa aidata usalduse suurenemisele ühiskonnas ehk sellele, et inimesed oleksid üksteise suhtes sallivamad, avatumad ja mõistvamad. Usaldust taastoota ja levitada saavad ainult need, kes ise on usaldusväärsed.
Mulle on usaldusväärsuse teema olnud hästi oluline ja aidanud hoida asjad fookuses. Miks? Sest see on meediaorganisatsiooni iseloomustamisel universaalne mõõdik, mille tulem sõltub peale siin töötavate inimeste veel väga paljudest asjaoludest. See ei ole ainult ajakirjandusliku tegevuse mõõt. Algab see muidugi sellest, et usaldusväärne on see meediaorganisatsioon, mis ei eksi faktides, ei vahenda pooltõdesid, annab alati sõna erinevatele osapooltele, ei aja segamini fakti ja kommentaari jne. Karisid, mis ühe meediaorganisatsiooni usalduse põhja võivad kiskuda, on lõputult palju. Eetrikatkestused, kehvad rakendused mobiilsetel platvormidel, inva-alal parkiv ERRi kirjadega auto, jne. See, kui saated on kulunud või ühekülgsed, naljad peamiselt kurjad või meelelahutus liialt elitaarne. Isegi teatud eluvaldkondade, näiteks majanduse või teaduse kajastuse unarusse jätmine õõnestab usaldust.