Mootorispordi muuseum on muljet avaldav hoonena, aga ka ekspositsiooni ja sünniloo mõttes. Saab vaid imestada ja kiita, kui inimene on valmis panustama muuseumi loomisse nii palju oma raha ja tööd ning looma nõnda midagi, mis on lõpuks väärtuslik tervele Eestile. Muidugi on kurb lugeda, et riiklikke toetusi jagavad asutused EAS ja PRIA ei suutnud leida selles ettevõtmises midagi toetamisväärset.
See muuseum, kui ta suvel avatakse, on kindlasti üks huvitavamaid uusi kohti, kus ära käia. Ja võib ennustada, et see muuseum saab ka välismaiste turismiväljaannete jaoks olema üks Eesti maiuspaladest, mida kindlasti ära märgitakse.
Eestil on igati uhke mootorispordi ajalugu. Eestlased võitsid endiste sotsialismimaade sarju nii vormelite, ralliautode kui mootorratastega. Need on lood, mida ajalugu peab mäletama. Ja nüüd tegid selle muusemi ära eraettevõtjad. Seal, kus riigi tugi pidanuks olema kui mitte kohustuslik, siis vähemalt eeldatav. Ja see maksis viis miljoni eurot. Seda raha ei teeni ettevõtjad muuseumist kunagi tagasi, kuid see ilmselgelt polegi eesmärk.
Üks toetuste jagamise asutus põhjendas keeldumist sellega, et töötajaid saab muuseumis olema hirmus vähe. Tõsi, muuseum ei hakka andma kõigile väikese Turba asula inimestele tööd, kuid ta teeb palju tähtsamat – viib selle asula Eesti mõistes kaardile. Sest olgem ausad, isegi paljudes suurtes riikides pole nii põneva ekspositsiooniga ja uhket mootorispordi muuseumi.