Veel üks valitsusse kuuluv sotsiaaldemokraat, kultuuriminister Indrek Saar, ei saa samuti hoobelda suurte edusammudega.
Lõimumisprogramm, mida tema ministeerium kureerib, ei ole seni silmaga nähtavaid tulemusi toonud: eesti keele kursustel ei suudeta anda haridust kõigile soovijatele, lõimumisürituste hulk on viimasel ajal aina vähenenud.
Veel üks kivi Saare kapsaaeda: Vene teatri kunstilise juhi kohale korraldatud konkursil selgus äkitsi, et kolm aastat juhtis teatrit estofoob Igor Lõssov, kes on avalikult kuulutanud, et «eestlasest direktorile on ainuke hea venelane surnud venelane».
Kuidas niisugune inimene üldse teatri etteotsa sai, on omaette huvitav küsimus. Veel selgem on aga see, et kui ka Vene teatri järgmine hooaeg kukub läbi samamoodi, nagu on kukkunud läbi viimased viis hooaega, võidakse teater üldse kinni panna.
Alternatiivsed jõud
Minu jaoks on hulga küsimusi tekitanud Vabaerakond ja Rahvuskonservatiivne Erakond (EKRE).
Teatavasti loodi Vabaerakond 2014. aastal alternatiivina senisele juurdunud poliitilisele korrale ja ladvikule, mis oli läbi imbunud korruptsioonist ja kahepalgelisusest.
Erakonna asutasid poliitikud, kes olid varem kuulunud teistesse erakondadesse või olnud suisa põhimõttelised erakondade vastased.
Vabaerakonnast pidi saama uus poliitiline jõud, mis murrab stereotüübi parteidest kui bürokraatia sünnitistest. Aga juba väga kiiresti haarasid Vabaerakonnaski juhtohjad enda kätte just bürokraadid-aparatšikud.
Nad võtsid kasutusele samad meetodid, mille vastu erakond oli varem julgelt astunud. Algas siseopositsiooni tõrjumine, teisitimõtlejaid heideti erakonnast välja. Mõned sammud, näiteks Jevgeni Krištafovitši väljaviskamine, olid suisa grotesksed ja pälvisid seeläbi avalikkusegi tähelepanu.