Eesti majandus on juba pikemat aega paigalseisus, millest väljumiseks on vaja tegusid. Kuna Euroopa Liidu käimasoleva rahastusperioodi vahendid on Eestis üldiselt juba kasutatud, aitab täiendav investeeringuprogramm minu arvates kaasa majanduse taaskäivitamisele.
Taristuinvesteeringutel on lisaks regionaalne mõõde, mis minu hinnangul aitab kaasa ääremaastumise aeglustumisele. Selleks et maal elu säiliks, on vaja korralikke ühendusi keskustega, sest head ja kiired alternatiivid tähendavad, et töökoha nimel ei pea pealinna kolima. Investeeringuobjektide regionaalne tähtsus tuleb välja ka transiitteede programmist, mis on mõeldud nende omavalitsuste teeprojektide toetuseks, kelle lõikudel tekivad transiitliiklusega seoses täiendavad kulutused. Selle tarbeks oleme järgnevatel aastatel valmis eraldama 15 miljonit eurot. Seesugune meede oli kasutuses ka mõned aastad tagasi, kuid kordi väiksemas mahus.
Loomulikult on Eestis veel mitmeid projekte, mis vajavad riigi tähelepanu ja mida on oodatud samuti pikka aega. Näiteks on enam kui 20 000 kilomeetrit riigiteid, kohalikke maanteid ja tänavaid, mis on kruusa- või pinnaskatte all ja mida soovitaks musta katte alla viia. Selliste projektide realiseerimine nõuaks aga enam kui kümme korda rohkem vabu vahendeid. Kaardistatud sai ka Eesti põhimaanteede neljarealiseks ehitamine ja puuduv rahasumma, mis on ligikaudu poolteist miljardit. Võrdluseks võib öelda, et vahemikus 2007–2020 on põhimaanteedesse pandud 390 miljonit eurot.
Taristuinvesteeringute programmi raames kinnituse saanud objektide näol on minu hinnangul tegemist investeeringuga, millel on suur potentsiaal Eesti majandust elavdada, võttes samal ajal arvesse liiklusohutusega seotud vajadusi ja regionaalseid aspekte. Riik peab suutma tagada head ühendused ning arengu ka väljaspool kaht peamist keskust. Olen veendunud, et suuremahulised taristuinvesteeringud just seda teevadki.