Kuigi tegu on lauluvõistluse, mitte esinejate konkursiga, ei olnud Kiievi pressikeskuses sõna võtmas «Verona» autorit Sven Lõhmust ning nagu ikka, vaikis ka «Eesti laulu» peaprodutsent Mart Normet. Artistid rääkisid nagu alati, et andsid endast parima ja paremini poleks antud olukorras saanudki, ja produtsent vaikis. Võib-olla ei taibanud noored ajakirjanikud temalt midagi küsida, aga siis oleks ju võinud ise sõnavõtuga esineda.
Kindel on aga see, et võinuks minna paremini. Kohatist laulmise ebakindlust ja helitehnilist praaki võinuks Koit Toome ja Laura Põldvere kompenseerida neile pakutud kordusesinemisega, kuid võimalust uuesti miljonite televaatajate ette astuda nad ei kasutanud ja produtsent nähtavasti ei käskinud ka.
Et Mart Normet siiralt «Eesti laulu» peaprodutsendina pingutab, pole põhjust kahelda. Vaadake vaid, kui populaarseks osutus tänavunegi kohalik Eurovisiooni eelvoor suurhallis – vaatamata sellele, et mullu toodi Stockholmist koju ennekuulmatu viimane koht.
Selleks et tänavu nii hävitav lüüasaamine ei korduks ja valituks saaks tõeline hitt, tehti «Eesti laulu» reglemendis muudatus, mis lubas spetsiaalses rahvusvahelises (!) laulukirjutamise laagris osalenutel esitada eelvalikut tegevale žüriile ettemängimiseks lausa kolm lugu.
Kindlasti mängis see tõik rolli, kui korraldajad uhkelt, nagu igal aastal, «Eesti laulule» esitatud laulude kvantiteedirekordist kuulutasid, ning kahtlemata oli üllatujaid palju, kui lauluautorite nimekirjades seni ainult artistina tegutsenute nimesid nähti. Aga mis rahvuslik eelvoor see oleks, kui niigi ingliskeelsetel lauludel isegi autorid ainult välismaalased oleksid, eks ju?