On ilmselge, et nimi «Eurovisiooni lauluvõistlus» juba ammu enam oma algsele eesmärgile ei vasta. Laul kui selline on ikkagi meloodiliselt esitatud vokaalne sõnum, seega muusikapala, mis kuulmise/kuulamise kaudu publikuni jõuab ja mis oma õitsengut nautis siis, kui oli leiutatud raadio, aga televisiooni veel ei olnud. Laulu esituse taustale mis tahes visuaalsete efektide lisamine peaks toimuma äärmiselt delikaatselt, et sõnumikandja, laulu, algset olemust mitte häirida ega muuta.
Praegu Eurovisioonil kultiveeritav stiil aga paneb lihtsalt jahmuma – sõnumi asemel mingi jabur, sageli seoseta sõnarida, mille subtiitrivigu saab osaliselt ka tõlkijate süüks panna, meloodia asemel aga mingi kakofooniline kisamine ja instrumentaalne müra. Ja äärmuseni kruvitud visuaalsed efektid, mis viivad viimasegi mulje, et tegemist saaks olla lauluvõistlusega! Lahvatavad viiemeetrised tulesambad, kõikvõimalikud prožektorid vehivad värviliste kiirtega kogu pildi kirevaks ja siis vallandub kuldne paduvihm… Kuhu jäi laul? Kas seda üldse oligi?
Jääb mulje, et algne Eurovisiooni lauluvõistlus, mil laule esitati suure orkestri saatel ja ilma igasuguste efektideta, ja mida sai Soome televisiooni kaudu vaadata, oli mõõtmatult köitvam kui praegune laadaplatsi või tsirkust meenutav tingel-tangel. Lihtsalt rumal mõelda, et Eesti tahtis sinna kultuuritusse õhkkonda oma põhjamaist laulukultuuri viia, unustades, et pärleid… teate küll seda vanasõna! Tundub, et see üle-euroopaline (?) ettevõtmine vajaks tõsist reformi, et ta Euroopa rahvaid ühendaks, mitte jääkski nende erinevusi rõhutama. Pole ju mingi saladus, et Balkani maade kaasamise järel hakkasid slaavi juurtega rahvused palade hindamisel üksteist toetama ja sellest ajast on kogu hindamissüsteem kiivas. Poliitika on tänapäeval kõikjale tunginud.