Sport ja liikumine peaksid olema teineteist toetavad, kuid mitte teineteist allutavad mõisted. Liikumine tuleks tähenduslikult eraldada saavutuslikust, normatiivsest spordimaailmast. Liikumisaktiivsuse puhul ei saa ega tohi võtta kõigi laste keskmist, vaid tuleb taotleda kõigi kaasahaaramist. On väga hea, kui Mari käib trennis, aga Mari mitu trennis käiku nädalas ei kompenseeri Jüri lakkamatut istumist arvuti taga. Jüri liikumisvaegusest tingitud tervisehädad saavad tulevikus probleemiks ka Marile ja kogu ühiskonnale. Väheliikuvale Jürile ja tulevikuühiskonnale on abi ka sellest, kui ta kõnnib jala kooli ja koolist koju.
Meie senine kogemus liikumisuuringutest ja tegevuste plaanimisest kinnitab, et kõigi laste kaasamine liikumisse võib õnnestuda. Koolidel on juba praegu kasutada palle, hüppenööre jm vahendeid, mis seisavad väljaspool kehalise kasvatuse tundi aga enamasti jõude. Koolide senised kogemused näitavad, et vahendite kasutusele andmine aktiivsetes vahetundides võimaldab nii täiendavat liikumisoskuste arendamist kui ka ühist mängimist ja tegutsemist.
Üks eesmärke võiks olla koolipäeva paindlikkus ja liikumissõbralikkus. Paindlikum koolipäev võimaldab pikemaid liikumisvahetunde, mille jooksul on võimalik ka õue liikuda, kavandada õpilaste endi läbiviidavaid tantsu- ja mänguvahetunde või toimetada liikumiskeskustes. Ka paaristundide kavandamine pakub rohkem liikumisvõimalusi, kui neid kasutada näiteks õuesõppeks või lõimida liikumispausidega. Ühe võimalusena võiksid õpilased saada tunniplaani raames osaleda koolis toimuvates spordiringides, et tutvuda eri spordialadega ning kogeda positiivset sportlikku pingutust. See eeldab küll väga head koostööd kohaliku omavalitsuse ja spordiklubidega, aga säästaks nii laste kui ka lastevanemate aega ning oleks kättesaadav ka nendele õpilastele, kelle vanematel ei jätku võimalusi või tahtmist laste spordihuviga tegeleda. Sellised spordiringid võiksid spordiklubide ja treenerite koostöös võimaldada eri alade õppimist ega peaks tingimata olema ühe spordiala kesksed ja võistlusspordile suunatud.
Laste ja noorte liikumisega seonduv vajab meie «istuval» nutiseadmete ajastul kindlasti jätkuvat arutelu. Liikumisega tuleks enam arvestada kooliruumide, koolipäeva ja koolitee kujundamisel.
Liikuma kutsuvate koolide katseprojektis on koolidel olnud vabadus leida just neile sobivaid lahendusi. On need siis õpilaste läbiviidavad aktiivsed vahetunnid, õpetajate nutikad meetodid liikumise põimimiseks ainetundidesse või põrandatele märgistatud mänguväljakud ja ronimisseinad koridorides. Lahendusi sellele, kuidas liikumist rohkem koolipäeva põimida, siduda seda koolitee, vahetundide ja ainetundidega, tuleb edasi otsida. Miks ei võiks Eesti laste vähese liikumise kui maailmas uue ja üha süveneva probleemi lahendamisel ka rahvusvaheliselt silma paista?