Oskan nimetada kolme põhjust. Esiteks, lollus pole enam karistatav. Jõukas, tolerantses ja turvalises ühiskonnas võib inimene jääda mugavustsooni ning manduda. Kuna enamik lapsi on vaktsineeritud, võib oma lapsed jätta vaktsineerimata ja midagi ei juhtu. Samuti on hägustunud meistri-õpipoisi rollid. Telesaates «Naabrist parem» võib kogemustega viimistleja seletada, miks tapeet on halvasti pandud, aga osaleja jätab endale õiguse selles jutus kahelda. «Ma ei saa aru… ma arvan… meie töö oli hästi tehtud.»
Teiseks, lollus on premeeritav. Ma ei tea õieti midagi ja ma ei oska veel õieti midagi, aga olen juba tõsielustaar. Või tehke oma blogi ning arvake midagi sensatsioonilist ja üldiste arusaamadega vastuolus olevat (chemtrail ehk meie mürgitamine reisilennukitelt, meid valitsevad reptiilid, Armstrongi Kuule astumine vändati Hollywoodi stuudios jne) ja tõenäoliselt kutsutakse teid varem või hiljem telestuudiosse.
Kolmandaks, lolluse-tarkuse mõõdikud on hägustunud. Anatoli Zimitševi järgi määrab iga etnos oma põhikriteeriumite sisu ning need kriteeriumid on tõde, ilu, headus ja küllus (õiglus). Rahvusliku ärkamisaja käigus olid need kriteeriumid kujuneva etnose jaoks ülemaalised (ehkki eksisteerisid piirkondlikud talupojakultuurid, aga traditsionaalses ühiskonnas ei talutud lollust, sest see ei aidanud ellu jääda).
Virtuaalse Eesti Vabariigi väärtused kandusid üsna ühtsena läbi kogu okupatsiooniaja. Praegu on etnose põhikriteeriumid kogu maailmas pihustunud ja sotsiaalmeedias moodustuvad uued minietnosed, mis ei pruugi olla aga jätkusuutlikud. See seletab näiteks ISISe ja Putini režiimi populaarsust, kuna nad pakuvad mõtestatud korda neile, kes ise mõtestada ei suuda.
Ja just seetõttu näib laiutajast toredam olla leiutaja. Leiutaja on olemas üksnes mitte seetõttu, et ta kahtleb, vaid ka seetõttu, et ta mõtleb.