Ja see on koht, kus saavad lapsevanemad oma vankumatu nõudlikkuse ja hoolimisega koolidele abiks olla. Küsida ikka ja alati kooli juhtkondadelt, kas lisaks väga headele teadmistele pööratakse koolis piisavalt tähelepanu ka laste vaimsele ja emotsionaalsele tervisele ning nende sotsiaalsele arengule? Mida teeb kool selleks, et toetada lapse arusaamise kujunemist iseendast ja teistest, et laps õpiks oma vajadusi märkama ja neid konstruktiivselt väljendama? Kas koostöö tegemist õpitakse ja eesmärgistatakse? Kas õpetajal on tegelikult ka huvi, aega ja energiat tähele panna, analüüsida ja innustada iga lapse arengut?
Selleks, et meie lapsed oleksid valmis nii selle kui ka järgmise sajandi maailmaks, tuleb lisaks väga headele teadmistele anda neile oskus koostööd teha, anda neile julgus olla loov ning julgus väljendada oma ideid, arendada keskendumist ning oskust üksteise tugevustele toetudes keerulisi probleeme lahendada. Kas meie õpetajad oskavad seda täna pakkuda?
Sõnastame ootused
Kas see, et eelmise sajandi koolis kulus enamik õpetaja ja õpilase ühisest ajast faktiteadmiste esitamisele, talletamisele ja reprodutseerimisele, on pädev ka tänapäeval? Ilmselt on vaid aja küsimus, kui veebist leitavad videotunnid on tipptasemel õpetaja antud tundide tasemel – interaktiivsed ja kaasavad, sisulisi teadmisi pakkuvad. Samas ei asenda arvutist vaadatav tund kunagi tõelist inimkontakti, märkamist, innustamist, tagasisidet ja mõistmist.
Läbi selle, et arvuti ja külalisõpetajatele avatud kool vähendab õpetaja rolli teadmiste ainuisikulise edasiandjana, võiks õpetajal vabaneda aeg, et töötada individuaalselt ja väikestes gruppides lisaabi vajavate või eriti andekate õpilastega. Õpetajal jääb aega, et planeerida videotunnile või eksperdist külalisõpetajale kaasahaaravaid jätkutegevusi, mis aitavad lastel omandatud teadmistele tähendust luua. Pideva tunniandmise koormuse vähenemine võimaldab leida ressursse, et planeerida õpetlikke käike koolist välja teaduskeskustesse, muuseumitesse ja ettevõtetesse teadmisi päriseluga seostama.