Digiruum kannab ühiskonna nägu. Arvestamine küberskeene kitsaskohtadega aitab mõista äärmuste esilekerkimist ja suurenevat kõlakojaefekti arvamuskultuuris.
Poola sotsioloog Zygmunt Bauman on kirjutanud, et inimese põhivajaduste seas on turvalisus ja vabadus. Kui inimesel puudub vabadus, ent talle on tagatud turvalisus, on tegemist orjapõlvega. Täna elame ajastus, mida iseloomustab vabadus, kuid vajaka jääb turvalisusest.
Internetil on mitu külge. Esiteks on see teinud võimalikuks mitmed hüved nagu paindlik kättesaadavus, seninägematu võrgustumine, sidemed inimeste vahel, kes muidu iial ei kohtuks, piiritu infovoog, teadmusränne, piirideülene koostöö jm. Ka mitmekesistuvad suhtemudelid: näeme rohkem eriilmelisi valikuvariante, mis suurenevad sümbioosis vahendamata ehk füüsilises kontaktis suhetega.
Teisalt tuleb veebis ettenägelikult ja teadlikult toimetada, kuna küberruum on loomult äkiline, eskaleeruv ja ainult näiliselt anonüümne, peegeldades tarbimisühiskonda, milles elame. Veebis võimenduvad üürikese tähelepanuulatuse reeglid selle kasuks, kes kõige pilkupüüdvamat sisu üles riputab.
Poliitikat ei tehta ammugi enam bittide, pikslite ega klikkideta. Nii pole virtuaalruum neutraalne kübertoopia, vaid poliitika lahutamatu paariline, mis kujundab ja võimendab ühiskondlikke tendentse.
Küberkultuur soodustab populismi, kuna populism ise on modernse aja lahutamatu osa, võimaldades reaktsioonilisi võimendusi, lihtsustatud rittaseadmisi, broilerkommimist ning ostetud jälgijaskonda.
Tviitide ja jagamiste mahuline suurenemine annaks justkui alust arvata, et käimas on ühiskondlikke sidusrühmi hõlmav tuline ja informeeritud keskustelu, vahest lausa strateegiline dialoogki. See mulje osutub aga petlikuks, kuna paralleelselt aset leidev sulgumine kinnistesse gruppidesse osundab pigem sellele, et suur osa inimesi otsib veebist kiireid emotsioone, lihtsat ajaviidet ja kaaslaste positiivset tunnustust. Ja mis liidaks rohkem kui kolmandate osapoolte kallal haukumine.