Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar
Saada vihje

Galerii: isegi metroos peavad Põhja-Korea elanikud taluma propagandat (7)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Sügaval Põhja-Korea pealinna Pyongyangi all peidab end metroo, mida külastab päevas ühtede andmete järgi sadu tuhandeid inimesi.

Kuigi idee järgi peaks kommunistlikus maailmas ühistransport olema tasuta, tuleb Pyongyangis metrooga sõitmise eest siiski maksta. Selleks on vaja loovutada viis woni ehk 0.0052 eurot. 

Artikli foto
Foto: DAMIR SAGOLJ/REUTERS

Põhja-Korea pealinna metroosüsteem koosneb kahest liinist: Chollima ja Hyŏksin. Kokku on peatusi 16.

Artikli foto
Foto: Iliya Pitalev/Sputnik

Metroovõrgustik asub 110 meetri sügavusel maa all, mis teeb sellest maailma sügavaima allmaaraudteesüsteemi.

Artikli foto
Foto: Damir Sagolj/Reuters/Scanpix

Eskalaatorist laskumine kestab harilikult umbes neli minutit. Samal ajal lastakse kõlaritest propagandistlikku muusikat.

Artikli foto
Foto: Iliya Pitalev/Sputnik

Iga vähimgi vaba pind on pühendatud Kimi dünastia esindajatele.

Artikli foto
Foto: Iliya Pitalev/Sputnik

Perroonil on võimalik lugeda ka riikliku kontrolli all olevaid ajalehti.

Artikli foto
Foto: Iliya Pitalev/Sputnik

Peatused ei ole nimetatud mitte paikade, vaid hoopiski kommunistliku ideoloogia sõnavara järgi. Näiteks peatus Kaeson, mis tähendab «Võitu».

Artikli foto
Foto: Iliya Pitalev/Sputnik

Tipptunni ajal saabub iga kahe minuti tagant uus metroorong.

Artikli foto
Foto: Iliya Pitalev/Sputnik

Metroo ehitamine algas 1965. aastal. Enamik peatusi avati ajavahemikus 1969-1972.

Artikli foto
Foto: Iliya Pitalev/Sputnik

Suitsetamine ja söömine on metroosüsteemis keelatud. Selle eest saab suure trahvi.

Artikli foto
Foto: Iliya Pitalev/Sputnik

Suur osa veeremeist on soetatud 1998. aastal Saksamaa käest.

Artikli foto
Foto: DAMIR SAGOLJ/REUTERS

Nii mõnigi neist on läbinud põhjaliku uuenduse.

Artikli foto
Foto: Wong Maye-E/AP

Kuna Pyongyangi metroo asub sügaval maa all, saab sealseid jaamu kasutada ka pommivarjendina.

Artikli foto
Foto: Iliya Pitalev/Sputnik

Fotod: Scanpix

Tagasi üles