Skip to footer
Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar
Saada vihje

Galerii: isegi metroos peavad Põhja-Korea elanikud taluma propagandat (7)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Artikli foto

Sügaval Põhja-Korea pealinna Pyongyangi all peidab end metroo, mida külastab päevas ühtede andmete järgi sadu tuhandeid inimesi.

Kuigi idee järgi peaks kommunistlikus maailmas ühistransport olema tasuta, tuleb Pyongyangis metrooga sõitmise eest siiski maksta. Selleks on vaja loovutada viis woni ehk 0.0052 eurot. 

Artikli foto

Põhja-Korea pealinna metroosüsteem koosneb kahest liinist: Chollima ja Hyŏksin. Kokku on peatusi 16.

Artikli foto

Metroovõrgustik asub 110 meetri sügavusel maa all, mis teeb sellest maailma sügavaima allmaaraudteesüsteemi.

Artikli foto

Eskalaatorist laskumine kestab harilikult umbes neli minutit. Samal ajal lastakse kõlaritest propagandistlikku muusikat.

Artikli foto

Iga vähimgi vaba pind on pühendatud Kimi dünastia esindajatele.

Artikli foto

Perroonil on võimalik lugeda ka riikliku kontrolli all olevaid ajalehti.

Artikli foto

Peatused ei ole nimetatud mitte paikade, vaid hoopiski kommunistliku ideoloogia sõnavara järgi. Näiteks peatus Kaeson, mis tähendab «Võitu».

Artikli foto

Tipptunni ajal saabub iga kahe minuti tagant uus metroorong.

Artikli foto

Metroo ehitamine algas 1965. aastal. Enamik peatusi avati ajavahemikus 1969-1972.

Artikli foto

Suitsetamine ja söömine on metroosüsteemis keelatud. Selle eest saab suure trahvi.

Artikli foto

Suur osa veeremeist on soetatud 1998. aastal Saksamaa käest.

Artikli foto

Nii mõnigi neist on läbinud põhjaliku uuenduse.

Artikli foto

Kuna Pyongyangi metroo asub sügaval maa all, saab sealseid jaamu kasutada ka pommivarjendina.

Artikli foto

Fotod: Scanpix

Kommentaarid (7)
Tagasi üles