Kuigi valitsuse maksupoliitika on kompromiss, ei näi ükski uus idee – kui ehk ettevõtluskonto välja arvata – päris Sesteri «oma asi» olevat. Tal on küll piisavalt hoogu ja indu asju käivitada, aga samas jääb alati kahtlus, et ta viib ellu valitsuspartnerite ammuseid unistusi või kirjutavad maksud kokku ametnikud, kes katsuvad eelmiste valitsuste ajal sahtlisse vedelema jäänud ideid realiseerida.
Nagu ütles üks maksuekspert – Sesteri ja rahandusministeeriumi nahas ei tahaks küll praegu olla, kuna just nemad peavad eelarveaugu kokku lappima ja seejuures veenvalt põhjendama, et see kõik on Eestile väga kasulik. Probleem on aga selles, et need veenvad põhjendused puuduvad. Selle asemel räägib Sester keerulist, konarlikku ja vastukäivat juttu, millest on tavainimesel neetult raske aru saada.
Kui tulumaksuvaba miinimumi tõus 500 euroni ja sadu protsente kasvavad lahja alkoholi aktsiisid välja jätta, on Sesteri uued maksud pigem peenhäälestamine, mis eelarvet oluliselt ei täida. Natuke võetakse pankadelt, natuke raskeveokitelt, natuke karastusjookide tootjatelt, aga need ei anna tugevat impulssi uue rikkuse tekkimiseks ega jaga märkimisväärselt ümber ka juba olemasolevat vara.
Meelehärmi teeb seegi, kuidas Sester on mitme uue maksu kehtestamisel ettevõtete ja huvigruppide lobitööle järele andnud. Nii ütles ta suhteliselt otsesõnu, et pankadele mõeldud 14-protsendilise tulumaksu kirjutas ette pangaliit, suhkrumaksu määrad panid paika joogitootjad.
Mõneti on see arusaadav, kuna Eestis pole sääraseid makse varem olnud ja seetõttu puudub ka eksperditeadmine, aga teisalt jätab see ülimalt halva maigu, kui seadusi kirjutavad huvigrupid, kes peavad enda ärihuvisid ühiskonna omadest ülemaks.