Tarvi Sits avaldas arvamust, et just Viljandi seostub väga paljudele Eesti inimestele sellise pärimuskultuuri, rahvakultuuri tsentrumiga ning sobiks sellepärast hästi RK uueks asukohaks. Kuidas kasvaks sellega RK kasutegur või milliseid lisaväärtusi ta Viljandis looks, Sits ei selgitanud.
Tegelikult on aga kaks sisuliselt erinevat terminit: «pärimuskultuur» ja «rahvakultuur» ei ole sünonüümid. Pärimuskultuuri all mõistame eelkõige talupojakultuuris põlvkonnalt põlvkonnale edasi antud suulist pärimust (regilaule, arhailisi käsitöövõtteid, pärimusmuusikat jne), mida tänapäeval õpitakse tundma valdavalt arhiivimaterjalide järgi, sest elav traditsioon on katkenud. Rahvakultuuri all peame silmas aga peamiselt rahvatantsu, koorilaulu, harrastusteatrit ehk praegugi rahva seas populaarseid harrastusi, mis hakkasid kujunema rahvuslikul ärkamisajal.
Seega ei ole Viljandi praegu rahvakultuuri, vaid pärimuskultuuri tsentrum, kus õpitakse kõrgel professionaalsel tasemel pärimuskultuuri, ent kui aus olla, siis suhtutakse rahvakultuuri pigem skeptiliselt. Teades oma ülikoolilinna mõneti jõulist natuuri, millega teatud väärtusi kehtestatakse, pelgan juba ette neid kompromisse, mille najal hakkaks RK lõimimine Viljandisse toimuma.
Näen mitmekesisuses väärtust, mis ei tarvitse sellisel kujul siis enam säilida. Pealegi koondaks RK üleviimine Viljandisse kõik pärandiga tegutsevad koolituskeskused ühte linna, pannes asutused ülekohtuselt ka konkurentsiolukorda.
Kokkuvõttes on RK ülesanne meie omakultuuri järjepidevuse kandmine. Valitsuse otsus RK Tallinnast välja viia lõhuks aastakümneid töötanud organisatsiooni ning on seega ebakompetentne. Siinkohal tunduks kõige õigem otsus üle vaadata, tehes enne seda vajalikud analüüsid ja kaasates laiema ekspertide ringi.
Kui aga ümberviimine sellisel kujul teostub, näitab see otsustajate kergekäelist suhtumist väärtustesse, mida RK esindab.