Varasemad kohabitatsioonid 1980ndatel ja 1990ndatel näitavad siiski, et Le Pen võiks säilitada oma liidripositsiooni riigikaitse valdkonnas (president on riigi relvajõudude juht) ning diplomaatia rindel, seda muidugi juhul, kui valitsus talle sellekohased õigused annab. Sisepoliitikas on tal sellisel juhul väga vähe sõnaõigust.
Teine stsenaarium: Emmanuel Macron valitakse presidendiks, kuid tal on väga keeruline toime tulla enda erakonna enamusega
Macroni võimalik võit tõstatab kaks olulist küsimust: kas tal on piisavalt hea positsioon, et saavutada parlamendis enamus? Ja kui jah, siis kas teda toetab kuulekas enamus või on ta silmitsi pidevate vastasseisudega? Sellises seisus oli omal ajal François Hollande.
On üsna tõenäoline, et Macron suudab kinnitada enda külge enamuse – seda eeldusele, et En Marche võidab parlamendivalimistel palju kohti ning praegu ametis olevad kandidaadid teistest erakondadest (Sotsialistlik Partei, Demokraatide ja Sõltumatute Liit, demokraatlik liikumine Modem ja Alain Juppé toetajad) ühinevad Macroniga. Ta võib siiski seista silmitsi asjaoluga, et väga keeruline on teha koostööd ebaühtlase enamusega, alates liberaalidest kuni kommunistideni välja.
Emmanuel Macroni esialgne hea idee oli paluda kõigil oma kandidaatidel anda lubadus hääletada tosina olulise reformi üle, kuid ta oli sunnitud sellest loobuma, kuna see on põhiseadusega keelatud. Nüüd saab ta ainult loota moraalsele kohustusele toetada üldisi projekte, nagu «majanduse ajakohastamine».
Lubadused, nagu nad ütlevad, on siduvad vaid neile, kes nendesse usuvad. Macronil on see oht, et lõputud parlamendi läbirääkimised, kus parempoolne enamus toetab parempoolsete projekte ja vasakpoolne enamus toetab vasakpoolsete projekte, muudavad tema presidendiametiaja pidevaks paigalseisuks. See aeglustab reformide elluviimist ning viib järelandmisteni. Lõpuks võib see viia poliitilise ebastabiilsuseni, mis juhtus ka Neljanda Vabariigi ajal.
Tegelikult ei ole oluline, kes valitakse presidendiks. Ükskõik kes kahest favoriidist ka ei võidaks, on ta silmitsi sama probleemiga: kas valitseda ilma enamuseta või väga ebaühtlase enamusega.
Esimest korda pärast 1958. aastat on parlamendiliikmetel võimalik tõusta esiplaanile, ent Kolmanda ja Neljanda Vabariigi (1871–1958) näitel ei tähenda see head. Lõpuks võib Prantsusmaa muutuda valitsematuks.