Trumpi meeskond kasutas kolme uut ja nutikat lahendust. Esiteks psühhomeetrikat ehk isiksuse määramist. Selleks loodud tehnoloogia määrab inimese isiksusetüübi ja eelistused internetis tehtud klikkide, laikide, igasuguste registrite, liikmesuse, ostuajaloo, meediatarbimise ja muu info põhjal.
Ühendriikides on selliste andmete kogumine ja müümine väga liberaalne ja iga ameeriklase kohta on saadaval 4000–5000 infokildu. Euroopa Liidus on andmete kogumine rangemalt reglementeeritud, aga leidub küllalt Eestile sobivaid talente ka väljaspool ELi.
Väikesed statistilised detailid reedavad meid ja teha saab väga täpseid järeldusi. Järeldusi saab teha inimese poliitiliste eelistuste, ekstravertsuse või introvertsuse, emotsionaalse stabiilsuse, usuliste tõekspidamiste, alkoholitarbimise, seksuaalsete eelistuste ja kasvõi sellegi kohta, kas tema vanemad on lahutatud. Mitte et need tunnused oleks aluseks talentide siiameelitamisel. Need näitavad, kuivõrd detailset infot inimesed endast veebi maha jätavad. Mis meile oluline – samade meetoditega saab kindlaks teha ka intelligentsust, sobivat sotsiaalset tausta ja muid tulevaste eestimaalaste häid omadusi.
Paljude näidikute põhjal saab panna kokku soovitava uuseestlase profiili. Ja mis eriti oluline – andmete põhjal saab mitte ainult koostada psühholoogilise profiili, vaid andmeid saab kasutada ka otsingumootorina inimeste leidmiseks. Tulgu ta siis Euroopast, USAst, Aasiast, Aafrikast või Venemaalt.
Samamoodi nagu Trump ja Brexiti eestvedajad leidsid üles inimesed, kellele nende sõnumid mõjusid, saab profileerida kõrge potentsiaaliga talendid, keda Eestisse kutsuda. Nende talentide seast tuleks fookusesse seada omakorda need, kes on avatud reisimisele, otsivad mõnusalt rahulikku kodumaad, ohtralt vaba ruumi, puhast õhku või mõnda muud X-faktorit, mis iseloomustab just Eestit.