Avalöök anti vedelkütuse ja maagaasi aktsiisi järsu tõusuga, mis lööb paljudel tarbijatel jalad alt. Ei jõudnud veel aktsiisiseaduse trükimust hanguda, kui sellele järgnesid Elektrilevi uus hinnakiri ja veoautodele teemaks.
Kõik need kaudsed maksud tõstavad lõpptarbijale kaupade ja teenuste hinda, vähendavad ettevõtete konkurentsivõimet ja investeeringuid suurema tootmisefektiivsuse saavutamiseks. Samuti nullivad maksutõusud pensionäridel kauaoodatud 5,1-protsendise pensionitõusu 1. aprillist. Paistab, et ühe käega antakse, kahe käega võetakse.
Siinjuures näib, et ka konkurentsiametil jäid Elektrilevi uue hinnakirja kehtestamisel käed lühikeseks, sest vastasel korral selliseid võrguteenuse hindu kinnitatud ei oleks. Arusaamatuks jääb konkurentsiameti jutt enne hinnakujundust, et Elektrilevi rakendatud võrgutasud ei ole kulupõhised ning ta tegi ettekirjutuse hindu langetada. Seetõttu konkurentsiamet lootis, et võrguteenustasu peab langema 6,7 protsenti, mille tulemusena peaks hind keskmisele kodutarbijatel langema 3,6 protsenti.
Elektrilevil on kodutarbija tarbimiskohti 539 000. Neist 435 000 tarbijakohani, kus elektritarbimine on keskmine ning kasutatakse võrguteenuse hinnapaketti «Võrk 1» ja «Võrk 2», hinnalangus aga ei küüni. Peakaitsme kuutasu langetamise asemel hind hoopis tõuseb. See lööb väikese pensioni saajatele ja madalapalgalistele tarbijatele, samuti maainimesele, kes kasutavad hooajaliselt või lühiajaliselt suurema võimsusega elektriseadmeid, nagu teraviljakuivateid, veskeid jne, noa selga. Need on tarbijad, kellele iga sent on ellujäämiseks arvel.
Hinnamuutust põhjendatakse väitega, et võrgu ülalpidamise kulud oleksid mõistlikud ja uuendustega muutuvad tarbimiskohale kulupõhiseks. See põhjendus ei pea küll paika, sest ka praegu kehtivad võrguteenustasud on kulupõhised, konkurentsiamet pidas neid liialt suureks ja tegi ettekirjutuse vähendamiseks. Võrguteenus on kindlasti valitsusele hea lüpsilehm, kust on hea saada raha riigi eelarve puudujäägi kompenseerimiseks.