Mõlemad neist toimivad müstiliselt hästi. Kuidas üks algoritm üldse suudab nii head muusikavalikut koostada, on väikest sorti ime. Aga nüüd huvitava küsimuse juurde: kas näiteks plaadifirmad saavad «Release Radari» playlist’i endale ka koha osta?
Mingit infot selle kohta kusagil ei ole. Spotify ütleb, et «Release Radar» koostatakse inimese kuulamisharjumusi silmas pidades. Aga kas nad müüvad või võiksid müüa sinna kohti? Või kas see oleks üldse probleem, kui nad müüksid?
Ei oleks, kui see lugu mulle ikkagi meeldiks, võite te öelda. Aga ma vaidlen vastu.
Sajad miljonid inimesed kasutavad autoroolis olles õigesse kohta jõudmiseks Google Mapsi rakendust ja see on väga hea. Aga mis siis, kui Google teeb näiteks tehingu McDonald'si restoraniga ja hakkab inimesi regulaarselt nende burgeriputkadest mööda suunama? Sulle öeldakse, et algoritm viib sind parimat teed pidi kohale, aga taustal arvestab ta marsruuti koondades, et sa vähemalt ühest McDonald'sist mööda sõidaks. Mitte suure ringiga, aga lihtsalt võimalusel, kui on mitme enam-vähem võrdse marsruudi vahel valida. Kas see siis oleks probleem?
Ma ei väida, et nad seda praegu teevad, aga mul ei ole ka erilist usku, et nad ühel hetkel ei võiks seda tegema hakata. Esiteks pole kusagil kirjas, et nad seda ei võiks teha, ning teiseks, raha vajab teenimist ja eriti Spotify jaoks on iga lisadollar käibe näol väga teretulnud, eriti lisaväärtusteenuste pealt, mida ainult nende platvorm suudab turul pakkuda.